Alla inlägg den 19 september 2011

Av Maria - 19 september 2011 10:43

Vart ska jag börja någonstans? det är ett uselt väder ute och jag MÅSTE ut..
Och eftersom jag varken har bil elelr körkort så måste jag traska iväg till Arbetsförmedligen för att lämna in ett papper som skulle in för länge sedan. Måste ha ögonen uppspärrad lite mer i fortsättningen. Den skulle in den 12e och nu är de den 19, inte okej! Men bättre sent än aldrig. och kollade nyss kontot och jag har lämnat in en sådan lapp minst tre gånger, varför händer inget? dock har F-kassan två långa veckor innan de ger ut pengar, men de var länge sedan första pappret kom in. Less? kan man säga. Och inget jobb i sikte heller. Men nu kanske jag ska börja plugga upp engelskan och andra ämnen, och ut på praktik för sedan ett halv år senare kommer jag tjäna rätt bra för att både plugga och läsa. Så håller mina tummar på att de ger med sig OM jag nu inte skulle få ett bra jobb vill säga :)
Ska iaf idag och veckan ut gå på aktivatorn för att skirva personligt brev och CV. Idag börjar jag ett, sjukt skönt eftersom jag måste till AF.. suck! Men resten av veckan blir de från 9-15.30, lång dag men skönt att få göra någonting. En vecka är bättre än ingenting.


Och nu ska jag göra lunch för att traska iväg bort dit, så kollar man ut genom fönstret nu, igen.. De blåter, de är nästan svart på himlen och man ser hur de blåser. Det känns inte alls peppande..
Nog om de..

Helgen har varit super mysig. I fredags tog jag och Thom de bara lugnt.. Kollade på tv och gick och la oss rätt tidigt, skönt. Båda var jätte trötta..
Och i lördags gjorde jag inte alls mycket, Thom var iväg till stugan sin för att snickra med pappsen hans, men sen kom han till mig och då gick vi ut och åt på Canton med Tanja och Robert, de var ingen blandare där, men de vae gott ändå :) Sen for vi hem och kollade på Rio som vi hyrt, men de blev bara halva filmen för de var en viss person som var trött och somnade hela tiden. Så vi fortsatt på söndagen och såg den. Den var en fin film och jag gillade den!
Sen igår for vi en sväng till Thoms syster för att hälsa på, de var så skönt att sitta i solen på altanen och gassa..


På kvällen däremot var de både idol och true talent, sappade emellan..
Och nu ska de klagas här, jag förstår inte varför hon åkte ut hon som åkte i true talnet, för jag gillar henne. Och den andra mannen som höngde löst, visst han är väl okej bra men de kändes som att han hade offerkoftan på sig, bara för han haft problem med drogerna så betyder de inte att de måste vara han som stannar bara för de är synd om honom. Så känner jag, tror också att Danny kände att de var fel val, faktiskt. Och hans ex, i Tommys lag, vad gör Dannys ex där? allvarligt talat så tycker jag att hon är kass, kan knappt titta på henne. Omoget nog så är de så.. Men vissa människor tycker man bara inte om helt enkelt..
Och han på idol, den nervösa Andreas Larsson, jag diggar han till max, men han verkar inte alls känna att han pallar, vilket är så himla synd :( men jag håller min tumme stenhårt för att de ska släppa :)
Aja, nu ska jag spacka mig lite lätt så jag inte ser ut som ett spöke..
Hejpa 

Ovido - Quiz & Flashcards