Alla inlägg under januari 2012

F23

Av Maria - 31 januari 2012 11:21

Ja, idag är det min första dag som en 23 åring, de innebär att jag kommer in överallt. Kan man säga, och vuxenlivet har ytterligare tagit ett steg framåt! För igår efter pappa varit här på fika så tänkte jag "får man tulpaner när man börjar bli gammal?" så frågade min mamma de och hon svarade då "ja, det är nog så"  och jag känner mig inte så gammal ändå, men 23 låter så stort, haha..
Men fick även ett charmigt födelsedags kort och det stod så här "Gammal? bry dig inte om det. Du kanske är äldre än du någonsin varit.. men du är också yngre än du någonsin kommer att bli! Så njut av livet och ha en FANTASTISK FÖDELSEDAG! Önskar pappa"
Och visst är de så :) och vad var inte rätt present om inte ett presentkort på hela Birsta city? det är jag i ett nötskal och presenkort kanske är tråkigt att ge bort men aldrig tråkigt att få, inte enligt mig iallafall (:
Och dessa tulpaner som jag snackade om, även en dubbentriss lott som jag vann 25 x 2 på och det är ju början på en miljon, så de är bara tacka och se glad ut de! :)

Har även hunnit fått ett par vinerskor och pengar utav mamma innan, som en förtids födelsedag present! Så än så länge är jag nöjd och belåten.
Senare ikväll blir de bio och kina med bästa Tanja och hon står för kalaset söthönan, så blir riktigt bortskämd. Men de ska bli så roligt och skönt att bara komma från hemmet, hon snor mig på självaste födesedagen :)
Och imorgon kommer Thom och firar mig och i helgen blir de också ett resturang besök. De bara flyter på nu kan man säga (:

Gick även en lång promenad igår med Sandra, och de var verkligen givade och så skönt. En kvälls promenad i lite över en timme på över en mil, inte illa pinkat för en nybliven 23 åring inte, hähä!

Grattis till mig iallafall, tacktack!! :) bugar och bockar!


   

Och nu snart kommer Cattis på lunch, sen kanske de slinker ner lite fika bara så där oskyldigt!
Puss och hejpa! 

Av Maria - 30 januari 2012 17:22

Vad är erat probelm egentligen? jag förstår inte vad ni vinner på att sprida falska rykten om mig. Och att ni är så otroligt falska. För jag menar, när man träffar på er ute är ni hur gulliga som helst, frågar hur de är och så vidare. Men när jag väder ryggen till så börjar ni tjattra från höger och vänster om mig. Och saker som inte ens är sanna. Vad har ni för nytta utav att går runt och ens säga det? Och ni verkar inte ens står upp för de själva, eftersom ni själva inte sagt de till mig utan säger de till alla andra. Jag är så trött på erat snack nu, de har snackats sedan i fredags och jag förstår inte varför ni ens öppnar käften om de som inte ens stämmer. KOLLA med mig först innan ni ens yttrar er. Man kan tydligen inte ha kompisar i de andra könet, för då är man otrogen, kramar man någon är man otrogen, sitter man i samma bord med ett gäng killar på krogen ja då är man på allt och alla och är otrogen. 
Eller pratar jag ens med en kille ja, då klassas väl det också som otrohet för JAG Maria Karlsson är ju på allt och alla, jag är otrogen 24/7, alltid :) lägg de på minnet! Bara så ni vet liksom för rykterna stämmer ju uppenbvarligen bara för att vissa säger de.
Jag blir så otroligt trött och less på dessa människor och jag har även frågat varför men får jag något svar? nej, det får jag inte. Och undra varför? jo, för vissa verkar ingte kunna stå för de som sagt utan dom låtsas som ingenting och spelar oskyldig.
Jag kommer inte kunna gå ut utanför dörren, kanske borde ta bort alla mina killkompisar på facebook och msn, vågar jag ens heja på någon eller klassas det som otrohet? folk kan ju se, och ja rykterna förvrängs och då vet lilla Timrå och Sundsvall de. För tro mig, skulle jag exempelvis ta en fika på stan med en killkompis eller ge honom en kram om vi sågs på stan och fel människa se de, ja då sprids rykterna.

Jag har varit ung och dum, de har vi alla och ingen är felfri men när någon sprider ett rykte som detta så klart att man reagerar, det är aldrig okej. Men om dom känner att dom mår bra utav det så fine, de är deras problem, inte mitt. Och det finns så mycket grundläggande som man skulle kunna spekulera om varför dom ens yttras sig. Men de kan ni ju ha huvud med att tänka själva, annars kan jag säga de. Avudsjuka och svartsjuka, exempelvis. Men det är skönt att man själv vet sanningen synd bara att folk är så falsk, det är "nästa", bara "nästan" synd om dom.

Nej, vet ni va.. Nog om de, ska ut efter jag käkat och rensa tankarna för annars kommer jag få något fel.

Och en tjej med starka åsiker är denna underbara dam:
http://www.youtube.com/watch?v=HYSUfWp8l-8
 

Av Maria - 29 januari 2012 16:21

Igår bestämde jag och Sofie oss för att inte gå ut, som de var sagt. Så vi stannade hemma hos henne istället och åt god mat och spelade med andra ord med hennes föräldrar, det var skit kul men vi förlorade dock ^^ Och sedan kollade vi på en film som heter Taken, den var grymt bra och skit hemsk. Hua.. Så den alla mina läsare borde ni ta och se :) bland de bästa filmer jag sett.
Och nu är jag hemma igen, fick åka gratis på bussen och de var ju bra. Så nu funder jag på vad kvällen har att erbjuda, skulle vilja hitta på något men de flesta jobbar ju imorgon så de blir väl bara att stanna hemma och se vad jag gör.

Pappa kommer förmodligen imorgon och firar mig eftersom Tanja lånar mig på tisdag =) och ja, de går ju bra de med.
Ska ha en till inskolning den 9/2 och de känns skönt att jag fick den möjligheten..
Men måste även dra upp en annan sak med min coach, och ringa om de dära jobbet som aldrig ringer. Vill ju som sagt kunna få ihop till en heltid.

Men som sagt, helgen har varit bra i sin helhet och jag har fått lära känna nya människor. Det är jätte roligt :)

Och nu kommer den svåra frågan, om jag ska sluta blogga över lag, eller byta bloggsida, och då är frågan om jag stannar här eller byter kanske någon kan hjälpa mig med att göra den snygg? den behöver förnyas och jag är sämst på de. DOCK lär ingen ens svara på detta, men skriver de i alla fall, OM någon skulle nappa..
Hejpa 

Av Maria - 28 januari 2012 11:00

Ja, kvällen igår har delade meningar.. Samtidigt som jag hade kul så hade de kunnat vara bättre. På förfesten hade jag roligt, hur snällt som helst att vi fick komma så slapp man lilla Timrå eller att vara långt åt helvete..
Krogen var väl okej, men jag är ingen krogen människa egentligen, de är liksom inte jag. Men träffade väldigt många underbara människor, gamla som nya :)
Det var lite tok emellan åt, men de verkar höra till en ute kväll på krogen.. Men som sagt, nu har jag varit ute och de kommer dröja innan jag går ut igen.
Och idag ska jag till Sofie men grejen är den att jag inte känner för en till ute kväll ikväll, utan jag får surra med Sofie om vi bara kan ta de lugnt. Jag känner att jag behöver de ifrån igår..

Och att vissa människor är så fruktansvärt nyfikna och ska snacka en massa bull shit, bakom min och Sofies rygg. Det är väl bättre att ta de mellan fyra ögon, eller har jag fel? Är så less att få höra de i efterhand och dom kan ju ta reda på FAKTA innan dom ens yttrar sig. För jag blev faktiskt förbannad, för visst att vi har åsikter och hela den biten, men att yttra sig om något dyrligt är faktiskt för mig inte okej.
Näe, vissa människor är inget att bygga på, så adjö med er!

Nu ska jag ta mig en bit mat i magen, sen ringa Sofie och be henne komma hit så vi får åka iväg till henne.. :)
Puss 

Av Maria - 27 januari 2012 11:28

Jag missade once upon a time och biggest looser igår :/ men tur de finns internet och repriser som man kan se :) 
Var ute med Lilly igår och sen så solade vi innan, solade även en sväng idag.. Inte bra, jag vet.. Men solar ju så sällan och man vill ju ha lite färg på sig när man ska vara extra fin, så känner jag i alla fall..

Och jag inväntar nu Cattis för lunch sen så kommer Sofie till mig om ett tag, har även tvättis klockan ett så full rulle hela dagen.
Luktar bränt fläsk nu och känner mig inte alls så mysig men snart ska jag ändå tvätta sen så blir ren och lukta gott igen (: intresse smurfen antecknar typ ^^,

Jag ska ha svin kul i helgen och jag ser fram emot de, faktiskt! :) så var de med det..
Puss och hej. 

-.-

Av Maria - 26 januari 2012 18:03

Då har man varit på Birsta med Martina, hittade en kjol av flera testade försök. Men denna har jag tänkt köpa innan så då var de bara att slå till nu, sjukt snygg! 
Köpte också en efterlängtad mascara, och den var på annons så den var mycket billigare än vad den brukar kosta. Glad jag blev då (:
Det var inte mycket annat som lockade mig, utan de var mest bara koll.
Fikade på IKEA med, dö mätt blev man.. Men nu var de det här med vad mabn ska äta, klockan är ju bra mycket :/ och mamma har hunnit äta redan och jag är inte sugen på rester.
Dessutom besökte vi Bea idag med, träffade hennes lille Elias och guud så söt han är :) ännu mer sugen på att skaffa en.. Men de kommer när de kommer =)

Men nu är den stora frågan, imorgon är de taco bufé på Memento och de är ju kanon pris på 39 kr MEN det är mellan 17.00-21.00 och efter de måste man infinna sig i lokalen OCH OCSKÅ dricka under tiden, inte bara infinna sig. Och det är ju klart att det är så, annars skulle dom gå back på de. Och då är de detsamma med om man betalar in sig senare. Äter hemma, hittar en förfest och sen gå in på krogen där efter. Det spelar ju ett band där med imrogon, men vet inte vilka det är? Men de sägs att de ska vara bra så får väl hoppas på de!
Och imorgon blir de att kliva upp i tid, ska tvätta och hinna få de torrt med till kvällen..

Och då kommer Sofie som sagt och då blir de skoj :)
Puss 

Av Maria - 25 januari 2012 12:58

Ja, vad säger man? Jag sov inte alls många timmar natten som var och de gjorde mig galen.. Skulle upp klockan sju och in till coachen till tio, vi var hela tre stycken som kom utav nio st. Så nu kanske de blir två gånger i veckan för att förstör en så drabbas alla. Illa men sant. Eller att man slår ihop grupperna som är så de kommer fler. Men de verkar väldigt dåligt med att de trillar in folk, dom bara faller bort. Dock har jag haft annat för mig men de finns många andra som ja i min grupp som skiter fullständigt i att komma, lata människor som vill åka på en räkmacka. Men visst, de är inte super skoj att gå dit varje gång, men de är en bit på vägen och man får ju ersättning för det. Kommer få en fin sådan nu imorgon, bättre än vanligt :) så det är jag glad över, eftersom jag ska ut med ett gymkort nu snart. Men i februari får jag tre dagars lön med plus min ersättning från ugan. Så ja, de blir fint i mars med, där de är detsamma men ytterligare 4 pass extra. 

Ska också försöka dra ner igen, börja om och göra rätt med att inte fuska på vardagarna, jag lyckades ju ett tag tills de att farmor gick bort, då var de äta äta som gällde :( men man måste någonstans sätta stopp för de, eftersom de är som de är. Och jag har väldigt många bra perioder också så som dom sämre, men de gäller alla människor.
Men just nu vill jag få ihop de till en heltid, med ett heltidsjobb någon annans stans de jag sökt ELLER att jag kan kombinera två jobb, eller tre :) Jag är så peppad nu för jobb, verkligen mer än någonsin. Ska ringa på fredag till de företaget jag ringde förra fredagen, då har de gått en vecka och då är de rätt länge att höra av sig.

Och ute är de kallt som vanligt, man vill helst bara kura ner sig i filten och må gott :) ta ett bad, dricka varm choklad och bara vara, men nu är de så att visevärden kan dyrka upp när som helst, eftersom han måste lufta elementet som låter som en vattenkran. Störande!
Så jag vill helst inte ligga spritt språngande naken och visa allt man har inte ^^, skulle vilja sola också, men roligare att gå med någon bara för att liksom :)
Men men, sen kommer Thom ska dra med han in till Birsta för att jag måste kolla ut ett billigt nagerlack för de är störande att de är lite vitt på några ställen (bara jag som ser de) och bara kolla läget liksom, kanske ta en glass eller något :) får se hur de blir. Om orken finns där ^^

Bjuder på en bild från 4e klass, då vi är Spice Girls ;)
Där var man en ung fläkt och inget överflädigt fett där inte :)
   

Av Maria - 24 januari 2012 11:38

Jag måste säga de att jag blir tok sugen på en liten knodd när jag ser var och varannan får sig en sådan. Jag är lite avis, för dom målen känns så långt bort. Känns som jag vuxit fast i mitt flickrum hemma hos mamma. Jag hoppas jag får jobba mycket så jag först och främst kan lämna rummet och förhoppningsvis bli sambos med min fästman. 
Och jag väntar ett samtal för ytterligare ett jobb och Frösunda skulle också höra av sig om de dyker upp något jobb som passar mig :) skickade in ett mail till ett företag i fredags, så de skulle höra av sig och när man väntar känns det som en hel evighet innan någonting händer. Men det är ännu bara tisdag, man ska ligga på så ska ge de tills på torsdag i alla fall och ringa och höra efter om en eventuellt en träff!
Dessutom måste jag höra efter åter igen om mer inskolning, de är tyst på den fronten dock eftersom en sjukdom kan uppstå snart. Så jag väntar och väntar, annars får jag ta saken i egna händer och styra upp de hela..

Jag var och fixade naglarna igår igen på Nagelhörnan och jag och Anny tyckte de var dax för lite luft med en häfrig färg och visst blev det så, rosa i den finaste nyansen. Ovant men snyggt vill jag påstå :) och naglarna hade vuxit bra under och jag kan säga att jag var i chocktillstånd eftersom jag inte alls är van det. Och stoltheten bara växte, leendet sträktes upp mot öronen. Så nu är man snygg igen och nu gäller de bara att hitta ett likvärdigt nagerlack som jag kan fylla på med på kanterna om de skulle slitas. För detta jag har på nu är bara salongs lack. Men jag tror nog att Deepend har något likvärdigt, eftersom de har en hel uppsjö fullt av färger och nyanser i alal dess slag :)

Och idag, ja det är kallt ute så ska nog greja på här hemma, sätta upp en ny tid i tvättstugan för jag ska till min coach imorgon och är osäker på om jag hinner hem till ett då jag har tid, så kanske jag OM jag fått pengarna från UGAN träffa min söta böna Tanja, annars får de bli på torsdag.
Skulle vara i Thoms stuga i helgen för skoter och massa mys, men då blev det kurs för han så då kanske jag ska till H-sand till min fina vän Sofie, på lördagen så vi ska väl göra den staden osäker och gå ut, eftersom jag aldrig varit där. Och de ska bli intressant, och på fredagen vill hon komma hit, ska ut och fira henne på Memento troligtvis, men ska nog inte dricka båda dagarna eftersom jag är inte så pepp för de, men de blir en hel helg med Sofie iaf. Så är fullspikad tills dess :)

Och nu ska jag ta hand om disken och allt de andra som är måsten.


Ser lite annorlunda ut i verklighten dock


   
 

Ovido - Quiz & Flashcards