Alla inlägg den 17 september 2011

Av Maria - 17 september 2011 14:00

I natt har jag drömt något fruktansvärt.. Jag tar in allt jag inte ska ta in och laddar upp blanad information från alla hörn och vinklar. Från höger vänster, upp och ner. Och de jag inte ens tänker om dagarna, ja de drömmer jag. De jag inte ens har tankarna på, ja de drömmer jag. De var så otäck dröm, för den drömmer har på sätt och vis jag varit med om, men inte alls på samma sätt.. Och man blir så ledsen och förvirrad då man vaknar, även om de bara var en dröm. För någonstans så känns det så verkligt, som att de verkligen har hänt, här och nu. Och dagen blir som förstörd, jag känner mig helt utmattad och nere. Men hur kan drömmar påverka oss? hur kan de vara så påverkande, man blir så deprimernad ibland, så som nu..
Och Thom är en sväng i stugan, så kan inte prata med honom heller, inte krama om honom. Så får ta armarna omrkign mig själv helt enkelt och ge mig lite kärlek.
Rensade själen idag, eller ja i morse med en promenad på 40 minuter drygt, 4 km och visst det kändes bra men samtidigt har jag mina tankar i drömmarnas värd, fortfarande. Jag måste försöka bearbeta min dag och mina drömmar, men hur gör man då? jag vill inte drömma sådana drömmar, jag blir knäpp utav dom och samtidigt är de inte verkligheten. Samtidigt är de en dröm bara.. bara en dröm. Jag drömmer så många sjunka drömmar, flera konstiga udda drömmar på en och samma natt.. Jag har aldrig hört någon berätta eller säga att de drömmer så som jag, udda knasiga drömmar som får en hel dag i spillror.
Jag måste inse att drömmar är drömmar och verklighet är verklighet.
Aja, är trött som attans nu, och de är mycket för att jag minns mina drömmar. Så ja, jag får ta mig en svalkande dusch, ringa och beställa bord för ikväll och lägga mig och vila till Thom kommer..
Ikväll väntas Canton med hjärtat, Tanja och hennes guldklimp Robert :) de var länge sedan alla vi fyra träffades nu så de ska bli super trevligt faktiskt. Och den goda maten med supertrevligt sällskap kommer nog värma mitt hjärta och sudda mina minnen för drömmarna.
Så som sagt, nu ska jag bli ren och blöt.. Sen omfamna mig själv under täcket i hopp om att Thom kommer strax efter mitt görande..
Tack och hej leverpastej så som Bert skrev i sina dagböcker.. 

Ovido - Quiz & Flashcards