Alla inlägg under april 2011

Av Maria - 30 april 2011 12:55

Idag mår jag äntligen lite bättre, igår och iförrgår var mitt mående inte på topp. Jag hade lite feber sen låg de lite annat i bakgrunden med, men de känns som sagt bättre nu, tack och lov. 
Igår sov jag mest bara sen kom Thom och då käkade vi kina, även med mammi. De var supergott som alltid, sen kollade vi på talang innan de var dax för sängen. Vi båda var totalt utslagna och vi somnade rätt snabbt faktiskt. Sen i morse plingade Thoms klocka till, de var klockan nio för han skulle iväg och tvätta bilen och hem och fixa lite saker hemma. Så jag var ju pigg då jag med eftersom han är en snoozare och ska göra de 40i 11 gånger. Men nu är jag pigg och ska snart bege mig till affären och köpa lite tilltugg, kroketter och något att dricka tills ikväll. De blir nämligen grillning hos Steffepeffe och Jullangullan, så jag och Thompispompis ska dit vid dryga fyra tiden. Då blir de kubbspelande om de blir finare väder. Sen om de inte blir de så blir de  geni som står på spel, nu var jag en lustigkurrig va? Men nu har jag inte tid att ränna här inte. Ha en bra valborg kväll allesammans.
Pussar och kramar

/litenmia 

Av Maria - 24 april 2011 18:50

Ja, imorgon är de sista dagen på ledigheten. Jätte tråkigt :/ jag vill inte hem, kommer sakna alla så mycket men samtidigt har jag mitt där hemma, skolan och praktiken som väntar. De är inte speciellt lockande nu med tanke på att jag vill ha detta klart, jag är så less på att gå i skolan nu. Har ingen glöd kvar känns de som, de är som att jag räknar ner dagarna och inbillar mig att de är längre kvar än vad de faktiskt är. Snart är de maj månad och då är de den månaden ut och hela juni och de kommer säkert gå snabbt för under denna tid är de teori i två veckor och sen praktik i sex veckor tror jag de är? sen är de ett slutprov eller något liknade. Sen slutet på denna resa. 
Jag är mest bekymmrad om mina uppgifter jag fått i arkohollagen dryga 63 uppgifter, de tar stopp i skallen, de är så svårt. Jag får inte in de, jag klarar liksom inte av att leta efter svar, för de är formulerad som en soppa. Och sen har vi även fått uppgifter om näringsläran och jag har flera gånger kollat genom de och försökt tagit mig genom dom men de är som att jag letar och letar men inte finner något svar :/ blir så förvirrad. Sen när ska jag göra om provet i näringsläran? de är mycket nu. Provet kommer ju snart i livsmelkunskapen med, inte alls roligt. Och med tanke på läraren blir ingenting bättre heller :/ men vad gör man? de är bara att kämoa vidare som vanligt, de är snart slut. Tack och lov,  hoppas bara att jag får sommarobb, väntar på svar nu. Vill inte vara görarlös i sommar, men de skulle vara skönt att vara ledig med men pengar är alltid bra, bättre. 
Förhoppningsvis vet jag redan i veckan om jag får sommarjobb eller inte, chefen skulle kolla upp de där. De känns som att jag kommer få några veckor iaf, de skulle kännas bra.

Men nu ska vi äta, sent men de spelar ingen roll :) kycklig och ris för min del och för de andra blir de kycklig med potatisgratäng.

Pusssssssss


/litenmia 

Av Maria - 22 april 2011 22:22

Igår kom jag och mamma hit till Sthlm till bror, Mia och Elin.. Och vi fick ett vänligt möte av Mia, de var första gången och de var jätte roligt att äntligen fått träffa henne :) och de var ju lika trevligt att träffa Andreas såklart (= dock var inte Elin där, så hon kom idag. Underbarare unge får man leta efter, hon är så goo!! Fick en jätte go kram av henne när vi mötte upp henne i lekparken, jag blev varm om hjärtat! 
Så idag har vi varit ocb köpt skor till henne sen var vi ätit currygryta och ris, mummsfillibabba! Sedan bakade de andra bita bröd menad jag och Elin dansade till skaka rumpa med sean banan, guud vad vi skrattade =D Elin ville dansa med mig hela tiden, hon tycker väl att faster borde banta bort ett par kilon, haha =D go unge!
Sen kollade vi på tv och hade de mysigt.
Just nu är jag såå trött, Elin gick nyss och la sig så hoppas att hon sover länge imorgon (A) då blir de en cykeltur för hennes del och fika med oss någonstans, mysepys.


Saknar min lilla prins hemma, men kommer sakna dom jag är med så oerhört nu för vi har sååå trevligt nu och jag älskar dom allihopa :)
Men snart blir de nog sängen, jag är super mätt på allt så behöver lite sömn.


Natti!


/litenmia

Av Maria - 20 april 2011 19:27

Gud vad skönt de ska bli med lite ledighet och vara frisk. Och komma bort från Norrland och komma till storstan och träffa min kära bror, hans flickvän och lilla Elin :) de ska bli så spännande att träffa Mia för första gången och se hur Elin utvecklats :) fast får inte träffa Elin fören på fredag.


Är på praktik nu på Västermalm och de är ju skönt, för jag trivs verkligen där :)
Men denna vecka, speciellt idag har jag varit helt utmattad :/ är så sjukt trött så de inte är klokt! Men nu är de ledighet ett tag (om de nu blir så mycket ledigt, Elin kanske vaknar sådära 8 på morgonen) inte okej ;p haha
Men jag har gjort mycket i köket, massa såser och mackor, de är skoj =) 


Jag har packat ner de mesta och de jag inte packar idag ska jag packa ner imorgon, sen ska jag fixa klart de mesta så de är lite att göra imorgon så jag får sova ut ett tag iaf =) bättre än till 05.10 ^^,
De var de jag hade på hjärtat, nu ska jag se Sveriges mäster kock snart, final och allt =) fast jag tror att jag vet vem som vinner, de är ganska självklart!


/litenmia 

Av Maria - 14 april 2011 18:08

Ja, i morse var jag hos tandläkaren. Jag har haft ont i en tand länge och de ilar som bara den, jätte jobbigt är de. Och man ska ju alltid ha ont någonstans. Så typiskt!
Men iaf de la på något som skulle lindra ilandet och de la även på bananslava, skit vidrigt. Men de ilar fortfarande, och hon sa att jag skulle höra av mig om de pågick mer och de gör de vill jag lova. Så om de inte blir bättre till efter påsk ska jag höra av mig igen. För de ilar konstant nu. Så ska pröva sensodyn eller hur de stavas och de kan gå upp mot två veckor innan de verkar. Så jag hoppas de hjälper. Känner bananslave smaken kvar och de är inte gått tillsammans med mat :(
Men om inte tandkrämen hjälper ska jag lägga på ännu mer salva och även banansalva. Så håller min tumme håårt! Sen är hon den första tandläkaren som klagar på min piercing, ingen annan har gjort de men hon skulle såklart klaga. För den kunde ligga emot medan de andra tandläkarna säger att den sitter fint, att den inte alls ligger och skaver. Och denna tandläkare sa att de var en patient som som fått tanden lös pga en sån piercing som mig. Herregud!
Jag har haft den sedan 07 och en har klagat på den..
Aja, nog om de..
De är min sista dag imorgon på praktiken, tråkigt nog men ska till Västermalm till veckan, har inte hört efter med Stefan men de gick bra för chefen på Västermalm iaf och de är ju bra :) slipper skolan då, tack och lov!


Igår var de mästerkock och mina två favoriter är kvar men jag kan tycka att Jenni är lite bitchig.. :p


Kolla denna fina kasse jag köpt, kanonbra ju!

    
och 55 st sådana smörgåsar gjorde jag igår, riktigt roligt :)

 
Tack och bock för mig.


/litenmia 

Av Maria - 11 april 2011 18:20

Jag borde vara frisk nu men jag känner mig inte fullt frisk ännu :/ jag har smygont i halsen till och från, jag hostar ocg är fortfarande täppt i nosen. Jag vill bli riktigt frisk, på riktigt.

Var iaf på praktiken idag, sista veckan innan skolan väntar, usch och blä. Men ska höra efter med Stefan om jag får plugga på skolan ist, för jag ligger lite efter och klarar inte av att göra de hemma, de går bara inte. Och där på skolan kan jag fråga om hjälp.
Dagen gick snabbt idag iaf, skönt var väl de. Fick gå lite tidigare med. Och klumpig som jag är så gissa vad som händer när jag ska gå ner för en slänt?
Isabelle: Ska vi gå där? jag brukar gå där på sommaren men de kansken inte går nu?
Jag: Jo men vi gör de, de går nog bra
Isabelle: Akta så du inte halkar Maria
Jag: Ingen fara, de här gick ju jätte bra..
Men de där skulle jag aldrig säga, drog värsta fetingvurpan och skitade ner min jacka, skoj? inte ett dugg :( så fick gå utan jacka till stan, men de var såå skönt ute. Men jag ska egentligen ta de lungt eftersom jag varit sjuk. Men gick mig en promenad iaf och de var väl de enda bra med denna dag..
Varit och handlat med mamma också, och kycklingen är ugnen, har inte hunnit äta ännu. Magen skriker efter maaat..

Men snart så :) och nästa vecka bli de sthlm, underbart!!

/litenmia

Av Maria - 8 april 2011 12:41

Äntligen har jag klippt mig, de känns alltid lika skönt efteråt när jag kommer därifrån :)

Skulle sparat ut luggen men jag tunnade ut den och tog bort de slitna. Frissan sa att mitt hår kändes bättre nu än första gången, de glädjer mig. Jag blev iaf super nöjd, nu fattas de bara lite smink på de här så är de bra =) MEN då är de ju så att jag måste köpa en ny mascara, så jag inte får ögoninflammation igen OM de var den som påverkade de.
Köpte Wellas produkter shampoo och balsam för lockigt hår, så de återfutnas. För jag känner att de jag har nu som är "syskon" med Tresemme gör mitt hår stävft :/
Så hoppas att detta fungerar bättre, de var bra pris på dom nu, två för en! Great..

Och när jag kom dit i morse fick jag världens hostatack, de var så hemskt. De stack till i halsen och de var så hemskt, kändes som att de aldrig skulle ta slut. Tårarna bara rann och jag trodde jag skulle kexa, ursäkta men jag blev så rädd :( så fick ett glas vatten, de lugnade ner sig sen men jag var lite skakis och de kändes hemskt när de var folk där, huga.
De sönade ett tag när jag satt där inne, men de verkar inte vilja lägga sig och glad är jag för de =) nu ska jag bara sitta och ta de lungt innan Thom hämtar mig.

/litenmia

Av Maria - 7 april 2011 19:20

Många kan tycka att de här med att deklalera är enkelt. Men så är inte fallet för min del. Jag är 22 år och har aldrig i mitt liv deklalerat vilket gör de svårt för mig. De kommer upp en massa text när jag skulle göra de på internet. Jag skulle måasta installera ett program osv, fattade inte alls mycket vad jag höll på med? Och Anna försökte förklara för mig, men jag är trögtänkt och har ingen snabb förmåga om att förstå. Men då sa en kille till mig på msn att jag kan göra de via sms eller telefon och de hade ju Tanja sagt till mig, men nu stod Internet i fokus. Men jag tog fram pappret och läste vart jag skulle skicka smset till och gud så enkelt de var. Tada på ett kick var de klart :) så nu har jag äntligen dubbelkollar med alla papper så allt är korekt och att jag får rätt med pengar tillbaka. Och nu är deklarationen klar, sköönt. Vilken lättnad!
Jag har aldrig behövt göra detta innan eftersom jag pluggat en massa och inte tjänat tillräckligt så jag skulle behöva detta. Men nu har jag gjort de, första gången och nu vet jag till nästa gång hur jag ska göra :)
Känar dock inte lika bra inom Timrå Kommun som i Sundsvalls Kommun men de ska bli nice att fått igen än att ge igen. Och nästa år kanske de är mer, förhoppningsvis!


Imorgon ska jag nog kolla om jag får sommarjobb eller inte, annars blir de jobbigt :/
Men de lät lovade som sagt och i helgen ska jag till min prins och umgås med Tuva och Tilde, vi ska vara barnvakt eftersom deras föräldrar ska bort. De ska bli så roligt, så mysigt!!


 

/litenmia

Skapa flashcards