Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 31 januari 2011 16:59

Egentligen ska detta inlägg handla om vad jag hade på mig idag, menb eftersom jag redan skrivit en inlägg om det förut en gång.
Och då får jag hitta på en rubrik. Eftersom de inte är jag som hittat på denna lista som jag följer så kommer jag kanske ändra fler än en gång :)

Så jag ska skriva om min födelsedag!!

Idag fyller jag 22 år, de firade mig redan igår, eftersom de är lättast för alla.
Thom var redan här och jag har fått ett par riktiga vinterskor av honom som jag kan åka skoter i osv, fick också min favorit tjej hello kitty gossedjur :) jag växer inte ifrån henne, hon är såå söt och jag ville ju ha en sån, men då fick jag en till av Jullan, inte likadan och samma storlek men dom platsar bra i min säng dom :) fick också presentkort av Jullan och Stefan på hela Birsta City  ^_^ det är kanon..
Sen fick jag bara pengar och de är alltid de bästa, då får jag köpa vad jag vill. Men ska spara pengar nu. Är så slösacktig emallan åt ;p
Ni lär ju säkerligen tycka att jag är barnslig för att jag ville ha hello kitty kramdjur men de tycker iaf inte jag :)
Annars..
Gjorde jag en super nice tårta som jag bjuppade på igår, den var såå god pch nu snart ska jag ta en bit utav den sen ska jag bara kura ner mig i ett varmt skummbad med bra music ^^,


Min tårta!!!

  


/litenmia

Av Maria - 28 januari 2011 18:20

Jag kan inte påstå att den varit rolig, snarare seg och skit lång :/ men nu är den veckan över, tack och lov.
Jag har gjort en del inköp denna vecka, och mer kommer de bli :o ska baka tårta imorgon sen åka i backen, de ska bli underbart!!

Och det har väl inte hänt allt för speciella saker denna vecka, mer än höselprov på VC och rötgenbesök för mitt ben, skola och ja inte mycket mer..
Nu ska jag till Thom, men innan ska jag slänga in mig i dusche, sen Willys sen Thom :D
Ikväll blir de lets dance och mys!


/litenmia

Av Maria - 27 januari 2011 19:07

Om man frågar mina vänner vad som finns i min handväska skulle dom säga hela mitt liv, eller hela toaletten eller mitt rum. Även fast den inte är så stor så har jag så mycket i den, så som smink, deo, plånbok, plåster, nycklar, våsserveter, parfym och ja, de kan variera men har de mesta där och de jag behöver. Det är alltid bra att vara väl förberedd på de mesta :)
Jag älskar min handväska som jag har nu, de är Mia rakt igenom, en svart axenväska med en stor svart rosett, de är så jag och jag ångrar inte en sekund att jag köpte den. Jag har även massa andra väskor men den jag har nu är den mest avvändbara och den jag trivs bäst med.
Så jag kan hålla med mina kära vänner om min handväska och vad som befinenr sig i den.


/litenmia


Av Maria - 26 januari 2011 17:34

Jag har två bröder, Andreas och Joakim. En storebror och en lillebror.

Båda är mina halvbröder och den ena har jag mer kontakt med än den andre. Min storebror Andreas har jag vuxit upp tillsammans med. Vi har alltid bott under samma tak, tills han blev 19 år då han flyttade hem ifrån. Då var de tomt, och och mammsen kvar, som de är en idag. Och jag har alltid sett upp till min bror, de är åtta år mellan oss, så de är ju ett par år.
Han bor nu i sthlm med sin dotter och är tillsammans med kanon tjej, Mia :) har dock inte träffat henne men de jag fått veta och pratat med henne är hon super! Och de är en sån tjej min bror ska ha och de förtjönar han! :) är han lycklig är jag desamma. Och eftersom de är så många mil mellan oss ses vi för sällan, tråkigt nog :( saknar han massvis och saknar hans underbara dotter, Elin. Det är världens goaste unge och under tre år har jag träffat henne dryga fyra gånger, de känns förjäkligt! :/ Men får snart träffa alla tre hoppas jag på och då ska jag ge alla dom en bamse kram ;D
Sist jag träffade dom var förra julen, för och häpna, ont gör de också :( kanske till sommaren igen då, suck..

Jag älskar min bror, han är världens bästa bror som står mig varmt om hjärtat <3


Och min lillebror Joakim, har jag inte alls haft samma kontakt med och samma realtion, tråkigt nog. Vi träffades inte på 7 år, ingen kontakt hade vi heller. Inte pappa heller med honom, visste att jag hade en bror men ingen kontakt och efter sju år tog han upp kontakten med pappa och då kom även jag in i bilden. Då fick vi en rätt okej kontakt men tyvärr har vu inte haft den starka reationen som jag velat och de kanske inte kommer bli så heller? :/ min bror är verkligen svår at läsa, ena sekunden är han pratglad andra inte, undra varför de är så? jag tycker ju om min lillebror men vill ha en bättre kontakt med honom, jag försöker men de verkar inte leda någon vart :/ vad gör jag för fel? aja de är iaf min bror och han kanske är i den åldern nu när allt är pimsamt och jag kanske är de? vad vet jag?
Nog om de :)


/litenmia

Av Maria - 25 januari 2011 16:06

Jag är kass på att lägga ut bilder på bloggen, men jag känner att jag aldrig hinner. Har en dålig kamera på min mobil, men ist har jag en bra digitalkamera men som används alt för sällan..
Bortsätt från kockkläderna på skolan så har jag på mig ett par svarta leggings och en längre vit t-shirt med ett svart tryck på. Och ovan på de har jag en dragkedjströja som är också lite längre, som är då vit och rosa.
Och strax ska jag byta om till svarta mjukis brallor och så..
Min blogg känns rätt tråkig utan bilder och folk som icke kommenterar. Tyvärr..


/litemia

Av Maria - 24 januari 2011 16:23

Att våga tro ännu mer är en sida som måste växa fram hos mig mer än vad den är idag.
Jag måste framför allt våga tro på mig själv. Jag är oftast negativ om mig själv. Jag måste tänka på att jag kan, för med viljan går allt. Och som Gunde Svan brukar säga "ingenting är omöjligt" man måste bara se de framför sig, se en lösning med allt och att de mesta går att se något positivt med, de är skit svårt men det är inte enkelt allting. Men jag ska kämpa med de, och jag tror att jag kommer må bättre när jag tappat mina kilon jag vill bli av med, när jag snart har klarat av skolan. Även om det känns långt borta just nu så för varje dag som går är de ett steg närmre. Jag är skit less nu, vill bara kräkas på skolan och har ingen motivation alls, men jag går iaf och jag klarar av dag för dag. Bara de är ju ett stort steg, tycker jag. För jag har mina vänner i klassen, dom flrsta gillar jag ju faktiskt och dom gör mig stak och puchar mig. Och mina vänner utanför, plus min älskade mamma och pojkvän :) och jag vet hur de är att vara 7kg lättare, då mådde jag bättre. Dit ska jag, även om de kommer ta tid så kommer den dagen med, då ska jag förmodligen gått klart skolan med. Då har jag löst två flugor i en smäll, och då kommer jag sätta upp nya mål för mig själv.
Och de jag måste lära mig är att jag inte ska se problemet innan jag ens försökt eller vet. Man måste våga testa för att veta, vet man inte ska man egentligen inte uttala sig.
Jag tror på mig själv men de kan bara bli bättre. Jag vet ju att detta kommer ordna sig, de kommer att fixa sig, för de vet jag!
Ska öva framför spegeln och säga någor positivt varje dag även om jag vaknat på fel sida, då är de nästan ännu viktigare.
Våga tro på dig själv, våga älska dig själv, var ett ego för dig själv. Jag ska läsa blondin Bellas bok igen för att känna glöden igen, motivationen och peppet.


/litenmia

Av Maria - 22 januari 2011 11:46

Jag kommer inte på något att skriva.. Men jag tänker sktiva om ett ögonblick som kommer att ske imorgon. Då blir de pimpling med Tanja och Robban och självklart karln min :) de ska bli så underbart! Som jag längtat efter detta..
Ska ha med oss varm choklad, mackor och fikabröd, och bara njuta..
Jag ser det framför mig och de ska bli sååå bra, det kommer bli kanon =D
Hoppas så mycket fisk och bra väder och blir de som jag önskar kan de inte bli bättre..
Men nu ska jag packa ner de sista sen ska vi iväg en sväg på Birsta sen blir de hem till Thompis som gäller..


/litenmia

Av Maria - 21 januari 2011 19:55

Jag kanske inte har många vänner men jag har iaf dom bästa och jag kan säga två av dom allra bästa, Tanja och Julia. Det är dom som står mig närmst och jag pratar med dom om allt, kan jag lita på dom fullt ut och jag respekterar dom från djupet av mitt hjärta. Jag är så glad att dom båda finns i mitt liv, jag skulle inte fixa mycket av de jag gör och har gjort om det inte vore för dom.
Dom har stöttat mig genom mycket och aldrig blivit sur på mig över småsaker, inte heller tryckt ner mig, utan pappat mig, fått mig på bättre tankar. Och vi har delat så mycket tillsammans, det är underbart att ha dom som vänner. Jag trivs med dom och det är helt fantstiska människor, med hjärtan av guld :)
Jag kan vara mig själv med bägge två och jag uppskattar allt dom gör för mig, så mycket roligt som blir till minnen. Dag för dag är dom med mig, i mitt sinne och jag vet att dom inte sviker mig, att om de är tyst ett par dagar så är vi inte sur på varandra. Vi vet ju vart vi står och vet att vänskapen är för stark för att gå isär. Dom står mig nära, i mitt hjärta och  är dom lycklig är jag desamma! De är mina tjejer och dom är jag rädd om.
Ska vara kortfattat men dom vet vad jag tycker om dom, jag älskar dom <3

 

/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards