Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 30 december 2011 15:16

Jag slapp iaf att åka buss in, vilket jag efteråt tackar bästa Robin ännu mer. Skulle aldrig någonsin hitta annars! Vi for runt som några virrbollar, till slut fick jag ringa kvinnan jag skulle träffa och då klickade de. De var inte skyltat någonstans eftersom de var nya lokaler delat med ett annat företag, vilket förklarade saken..
Men intervjun fick iaf bra, ska dit nästa vecka igen för en till träff. Och hon som jag var positiv och allt kändes så bra, de klickade så rätt liksom..
Men på väg ner mot stan, ja då händer de som inte får hända, gissa vad? jo jag pratade i telefonen med vantar eftersom de är så kallt ute, skulle byta öra och då... tappar jag mobilen med dusplayen nedåt och krossar glaset :/ neej tänkte jag, TUREN i oturen var att jag tog en extra försökran redan då jag köpte den, vilket jag tackar för. Och ännu var det inte slut med otur, skulle springa till bussen, men vad har jag hemma mån tro? JO min plånbok så kom förståss inte på bussen, inte heller med sms biljett eftersom de bara är stadsbussarna som har sådant :( illa, i know! Men så fick jag ringa pappsen så han kom och köra mig hem. Så har haft tur i oturen idag kan man säga, de kanske var för jag var så nervös innan? aja jag ska in med Thom sen och fixa mobilen så jag kommer kanske inte ha någon mobil alls eller så tar jag min gamla. 

Och imorgon blir det nyårsfirande med massa bra människor och vi ska ha de bästa nyåret någonsin!

Puss på er! 

FIx

Av Maria - 28 december 2011 15:56

Julen är över och nyår närmar sig med stora steg. Jag längtar som bara den och vi ska ha så roligt allihopa :) det blir jag, Thom, Tanja, Robert, Nina, Fredrik, Robert och Maria. Så två Robert och två Maria. Hur ska de gå? haha.
Det blir tre rätters middag, spel, dricka gott och bara ha de gött helt enkelt =D skulle stå för förrätten men det blev ändrade planer så de blev varmrätt för min del, men jag ska göra något nytt och enkelt med fläskfilé, tror de kommer bli en succé (; allt kommer bli så gymt! Och nu är allt inhandlat, drickat, outfiten, naglarna är på plats och nu är de bara maten som ska inhandlas, redan idag. Men innan blir de mat hemma och skriva ner vad som ska handlas.
Var med min glada vän Mican ^^
Imorgon ska man träffa min söta vän Tanja, och ja de blir en tripp till Birsta för att inhanda lite lyx på nyår, som tekoration till bord osv. Ska handla en parfym med, glömde presentkortet hemma, dumt jag vet!

Idag blir de fläskfilé med cream bonjour och klyftpotatis =D 
PUSS 

Av Maria - 26 december 2011 21:45

Nu har bror, Mia och Elin åkt hem tråkigt nog :( dom for strax efter tre. Och visst är det tomt. Jätte tomt faktiskt! Men Jag har haft en sådan bra jul, faktiskt den bästa julen jag kan minnas :) och det var så mysigt med alla samlade, bror, Mia, Elin, mamma, mormor, jag och morbror. Det var så mysigt allting, och innan firandet med farmor och pappa! Detta kommer jag leva länge på. För det är så underbart att det är barn med i bilen eftersom julen är mest för barn ändå, för glädjen när dom bara sliper upp klapparna och är helt galen, som Elin blev. Hon hade berg med paket och hon blev så glad. Och tomten kom, då gav hon honom pepparkaka med mjölk :) så himla gulligt! Och jag är nöjd med allt i helhelt. Har haft en toppen helg. Kortvarig dock, men det r värt att minnas och bättre än ingenting alls :) saknar dom redan! När man ses så sällan som vi gör uppskattar man faktiskt mer att ses. 
Och nästa gång blir de väl till påsk :O

Och nu snart ska jag sova, ska ta bussen in till stan imorgon och möta upp Nina, sen blir de fix av naglarna :) kommer bli handikappad tror jag. Haha
Men så var det med de..

:) 

Av Maria - 24 december 2011 23:09

Igår kom bror, Mia och Elin till oss, som jag har saknat dom, som jag har längtat! 
Imorse var jag, Elin, bror och Mia till min farmor med pappa, åt lite mat och hade de trevligt. Sedan åkte vi hem till oss, kollade på Kalle och sen åt vi igen. Då var mamma, mormor och morbror här hemma. Och vilka underbara revbensspjäll som hade gjort :) efter vi ätit här hemma så kollade vi på teve och sen så kom tomten. Och som Elin blev glad, hon bara slet upp alla julklappar och jag kände verkligen hur lycklig man kan göra ett barn för så "lite" men ändå så mycket. Det är lycka! Sen så när alla klappar är öppnad så var alla nöjda och glada. 
Jag fick iaf ett stavmixer set med visp och skål, lotter, pengar, vetekudde, choklad, balonvisp, skalare, necessär (med en stor rosett på, med rödklädsel invändigt och med vita prickar) det är så jag och innehållet var med body butter, duschtvål och body spray, pengar till naglarna som jag ska göra plus ett annat set med tvål med en pinuppa på, en duchboll och bodybutter =) sen väntar en klapp från lillebror med men jag är så nöjd. Men lukar jag illa? haha skämt och sido. Och nu så ska vi snart lägga oss, känner jag iaf. Är sjukt trött.. Och imorgon ställer jag ingen klocka inte :) då ska vi sova.

PUSS
 

:)

Av Maria - 18 december 2011 22:06

Tänkt så underbart det är med lite snö, men tror jag rätt så kommer det försvinna imorgon eller innan julafton iaf. ILLA nog!
Men vi får hålla en varsin tumme allihopa sp kanske snön stannar kvar och alla regngudar ger med sig. Man kan ju som sagt hoppas iaf, på de bästa. För man ska väl alltid tänka ljus och positivt va?!
Har iaf köpt alla julklappar klart, helt och hållet. De blev lite mer idag och nu får de vara nog. Ska köpa ett par snygga örhängen innan jul iaf. Alltså en julklapp till mig själv som jag kan ha på jul och nyår.
Outfiten till nyår är klar, lika så på jul.
Och det är en snygg vit/biege tunika med glittertrådar i från H&M, ett par snygga trumpbyxor som jag köpte idag, ett par möstriga, super fina sådana.
Och köpte också ett super snyggt halsband på Gina som kommer bli sjukt snyggt till, JAG bara vet de. För jag har tjuvstartat och faktiskt testat det idag :)
Så nu fattas ett par shyssta örhängen till.. Sen är allt klart. 

Så ja, de blir en sväg till Birsta eller stan igen, ändå. Glömde helt bort det idag.
Blev smiskad av vinden och snöblandade snön i ögat, ont gjort de. Så tappade motivationen till att leta efter ngt sen till allt..  

Imorgon ska jag baka bullar, sen blir de annat bak i veckan med. Full rulle med andra ord men de gillas.
PUSS 

Av Maria - 14 december 2011 20:37

Nu var det ett tag sedan jag bloggade.. Men har inte haft så mycket att skriva om, och sedan har jag inte heller tänkt på att skriva ;p
Jag har iaf köpt klart mina julklappar, ska köpa lotter bara sen så är det helt klart. Och det är så skönt att ha det gjort! Längtar till jul, för då kommer min bror, Mia och Elin vara med oss. Så mycket bättre att vara ett gäng än dom vi brukar vara.
Så först blir de lite firande med farmor och pappa, ska försöka dra med mig Elin dit med så farmor får träffa henne :) 

Har även slutat bita på naglarna och efter nyår ska jag bli slank och fin, de är underbara tider nu!! :)
Har även köpt en creamvit tunkia med silver trådar i, as snygg till nyår, lämnade tillbaka den svarta klänningen och den blåa boleron, de kändes inte som jag. Men nu ska jag inköpa ett par fina smycken med då jag drar för sista gången innan jul till Birsta, på söndag med mammsen.
Och på lördag ska jag träffa Caroline och Robin, då ska vi äta på Canton. Kan inte vara utan de i tre månader, måste bara passa på nu innan min diet drar igång.
Men jag är så sjukt peppad nu så det finns inte, det känns så roligt, inte bara ett måste :) 

Så visst går det framåt!
Och till helgen blir de även julbak om jag så hinner, ska baka bullar, kakor och cupcakes till jul, till allihopa! Och även julpynta de sista, har legat på latfronten där. Men bättre sent än aldrig. 

Näe, nu ska jag beställa julklappar till mig själv på bubbelroom nu när dom har en massa rea, måste ju passa på :)

PUSS 

Av Maria - 7 december 2011 19:50

Idag har jag varit på en jobb mässa, det var inte så som jag trodde att de skulle vara men fick lämna över ett CV och personligt brev iaf. Bättre än inget alls :) inriktat mot personlig assistent. Frågade också om utbildning genom vuxenutbildningen mot handels, men de var redan igång och visste inte om de skulle bli ett till läsår. Men det återstår att se som sagt!
Var också in och skrev på praktikpapper, börjar i januari eftersom facket nu säger nej till julen. Det ska bli spännande faktiskt, så nu kan man säga att allt har fallit på sin plats. Och inget jobb, men det är en början på någonting och det är jag så glad över.
Kommer fortfarande att vara aktiv i mitt jobbsökande, kommer inte alls att ge upp. För nu när jag har glödet uppe så ska jag inte lägga ner med det, för det är svårt att ta sig hit upp, faktiskt! 

Och jag kan avslöja att jag ska gå på en diet i åtta veckor, Anna Skipper och jag har mailat och jag har fått ett kostschema jag ska börja med, helst nu. Men nu är juletider här med ett nytt år snart. Så då börjar mitt nya liv, år 2012 :) och visst, ska dra ner nu. Har börjar lägga mig i relativt tidigt och klivit upp för att äta min frukost. Jag är superstolt. Och stoltare kommer jag att bli längre fram. Dock ska jag inte vara med i tv, utan detta blir utan kamerot och utan Anna. Hennes råd och schema helt enkelt. Spännade! 

Så, så var de med det. Tog min sista kina mat idag för ett bra tag framöver. Tog som ett avsked. Kommer bli tufft, 8 veckor utan kolhydrater, samt socker över lag. Jag och två andra ska köra med det, så vi får peppa varandra helt enkelt :) och vill någon ut och jogga eller gå med mig, så säg bara till. Här ska de bantas!!

PUSS 

Av Maria - 5 december 2011 19:46

Ja, man kan ju inte lyckas på första försökert alltid. Det gäller att kämpa, få ett nej, inget svar eller bara gå vidare. Man ska inte heller ge upp, det har iaf inte jag gjort. 
Jag ringde runt lite idag på olika ställen och jag kan säga att jag fått praktik på ett ställe nu, tänker dock inte avslöja vart ännu. Det är ju inte klart ännu men jag har iaf fått ett ja på praktik som kanske senare kan leda till jobb. Men nu var det inget jobb ledigt, men jag hänger inte alls läpp för det inte. Jag kommer se detta som en erfarenhet och en träning på hur det verkligen känns och kommer att kännas för detta är en början och jag tror och vet att jag kommer bli erfrenheter rikare och detta kommer vara nyttigt för mig. Och jag blev så glad av att höra ett ja, dock en praktik som jag sa, men de spelar ingen roll för mig. Man måste ju börja någonstans, när man inte heller har tidigare erfarenhet inom detta område. Före eller efter jul, det vet jag inte ännu. Ska till coachen imorgon iaf och snacka om mina tankar och hur det blir med allting. Nernös är klart att man är, men så är det med allt första gången man gör någonting :) hejjahejja Miapia!!
Sist sökte jag 19 jobb och nu har jag sökt 15 jobb + två förra veckan. Jag har även ringt och besökt ställen, det är väldans bra.
Och nu imorgon ska jag med Thom och mamma till Birsta - dom ska inhandla lite julklappar och jag eventuellt Mican och Sabina ska se Chris Medina uppträda, de får man bara inte missa :)
Och ska även inhandla dom fyra sista julklapparna, sen är man pank :D nästan iaf..
Så ja, de är början på månaden, men det är som sagt bara jul en gång om året.


Träffade Anki idag med på stan, då inhandlade jag min jul/nyårsklänning :) den är så fiiiin..

PÖSSS 

Ovido - Quiz & Flashcards