Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Maria - 20 januari 2011 19:33

Dagen började med att jag klev upp tjugo över fem för att göra mig klar. Åkte bussen in till stan för att därefter byta buss in till skolan, Bergsåker.
Och på morgonen och egentligen under dagarna i bageriet är de rogivande och lugnt. Jag och Solan gjorde lingonlimpa, och matbrödet -som ska ut till FK varje dag.
Dom vart kanske inte dom vackraste men som sagt, det är insdan som räknas..
Sen "gjorde" jag en smörgåstårta, lärarna vill ju gärna ta över när dom ska visa, enbart, Men jag sa till att jag ville göra, skulle få hjälp med en sak men då hann jag knappt blinka innan jag inte ens hade gjort 50% av jobbet, de var lite surt :/ men som sagt, testade mig på att göra drömmar, misslyckades en gång och denna gång trodde jag att jag hade lyckats, de såg ut som de, men dom var inte alls några drömmar, utan mardrömmar!! Dom var hårda och smaklösa, inte alls satt dom smälte i munnen, så som dom ska. Totalt misslyckat! Men nästa gång ska jag göra om och rätt, då är de tredje gången gilt, då ska jag firra de.
Men de var svårt att baka dom, de tycker jag, ut över de andra kakorna jag bakat som egentligen borde vara svårare, med dess utseénde, så som karusellkakorna.. Men icke!
Annars har väl dagen varit som andra veckor och dagar, stotr städning på skolan och ja, kom iväg vid tre, hemma kring 4 tiden skulle jag tippa på att hon var.
Duschade och kollade på uppdrag gransking, så fruktansvärt och jag är helt mpllös! Det kan inte vara sant, fast de är sant. Så brutalt och jag kan inte tänka klart, tänk om de hade varit jag? Starkt gjort av tjejen att visa sig och berätta om de, de är strongt gjort!
Sen åt jag, sent men var så inne i programmet, såg de i repris eftersom jag missade de igår..
Och nu då, ja då sitter jag bara här, ska väl ta och göra mig nattisklar snart, blir en tidig kväll för mig, är helt slut..
Och imorgon är de äntligen fredag, så underbart..
Helgen är planerad..
Imorgon, fredag blir de mest lugnt kanske blir lite lyxig mat och bara tvn med min kärlek..
Lördag blir de skoternsdag som de ser ut nu och 5års kalas :)
Söndag pimpling med Tanja, Robert och Thompis, hoppas bara på bra väder <3
De var min dag de!

 

/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards