Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Maria - 18 oktober 2011 21:42

Idag har det varit full rulle hela dagen i stort sätt. Jag for in till staden för att sedan ta mig ut till coachen. Och jag måste bara få kvräka ur mig att jag är så förbannat trött och less på att bo ute i Timrå utan bil och körkort. Ja, det är faktiskt så illa. Det går bussar OFTAST en gång i timmen, och antingen kommer man till de stället man ska till en timme innan lite drygt eller om man skulle missa eller vänta på nästkommande buss, ja då kommer man för sent ist och de kan hänga på en halv timme i stora drag. När ska dem sattsa på Timrå bussanra, egentligen? Visst, vi har de bra som har nära till de mesta, men inte utanför Timrå ut till Sundsvall eller Birsta. De är vardagar de borde sattsa på mer. Va fan, stadsbussarna gick förit varje kvar och nu går dem varje tionde minut. I stället för att vänta fem minuter extra för dom som bor i Sundvalls kommun så kan dem väl ändå sattsa på bussrafiken. Eller? och de är inte bara att skaffa ett körkort och bil, om man inte har jobb så går de bara inte. Jag skulle flytta till Sundsvall om de så gick.
Men nu bor jag i Timrå kommun och jag vill ha råd med en lägenhet, med en inkomst som jag tjänat ihop och de vill säga ett jobb. Det är inte alls lätt att få. Skulle vilja bo tillsammans med Thom, men en inkomst är inte alltid så lätt. För man vill ju helst att båda ska ha jobb, visst går de ändå men jag förstår hur Thom tänker. Även fast jag kryper på väggarna, vill fasiken bort här ifrån :/ 
Men som sagt de kan vända snabbt.

Idag när jag kom hem i alla fall så bakade jag kanelbullar och dom blev rätt bra faktiskt. Jag skulle dra in på gosaker, men en bulla kändes inte fel. Men de betyder inte att jag ska vräka i mig hela alltihopa ;p ska ha dem i helgen, då blir de jakt för min del. Det känns pirrigt men ändå spännande. Men att vara med om han skjuter, de känns inte de minsta lockade :( 
Men de betyder mycket för Thom så man ska dela intresserna med varandra, de är viktigt.
Amen i alla fall så har jag ändrat mitt nickname i bloggen, det kändes så långt :p hähä

Men som sagt, imorgon sovmorgon om inget annat inträffar.
Hejpa 

Ovido - Quiz & Flashcards