Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Maria - 16 oktober 2011 21:08

Allvarligt talat, JAG måste bara få klaga.. Jag såg på true talent, som varje söndag kväll. Och gång på gång väntar jag på att Emelie ska åka ut, för ärligt talat. Jag tycker inte alls att hon är bra, inte på en fläck! Visst, hon ska sjönga på engelska, men jagh klarar inte av henne. De går liksom inte, jag förstår inte varför hon går vidare efter varje söndag. Och coacherna, hur bedömer dom, egentligen?! Jag trodde verkligen att hon hade en chans att åka ikväll när hon var i duetten med Robert, och visst han är inte min favorit men han kunde ha åkt i sådan fall NÄSTA vecka, men när är de hennes tur att åka? Jag blir så irriterad. Och de kanske inte är en big deal, men hon kan sjunga bättre än mig, utan tvekan. Men hon kan fortfarande inte sätta höga toner, hon ska ha en låt OM hon ska sjunga, rak genom utan upptempon eller höga toner. UT med henne nästa gång, hårda ord men så är sanningen!

Sofia och Dimman där emot, dom är så jäkla bra. Och i början tyckte jag inte om Sofia heller, MEN vad hon vuxit genom varje vecka. Ikväll var hon grym och låten passade henne perfekt, lovelove!

Men aja, de har varit en bra helg. För i fredags var jag bara hemma, såg på Idol med mammi sen var de bara lungt. Och på lördagen fixade jag nere i källaren med mamma, de jag ska ha när jag flyttar som jag samlat på mig under alla år. Och sjukt vad mycket jag hade, mer än vad jag trodde. Kanske hade 8-9 kartonger och mamma kom upp i en halv som var hennes! Så jag har de mesta, det känns skönt att slippa vara tomhämt då man väl flyttar :) 
Sedan var de kinamat som gällde, och sedan var jag på hemma fest hos Frida med Emmy, Hampus och ett gäng som jag tappat namnet på nu, de var en spontan grej sådär, men de var trevligt.
Och idag har jag bara varit hemma, inte alls gjort någonting speciellt.

Imorgon, en ny dag med nya tag. Jag MÅSTE försöka att inte äta godsaker under veckorna, ska ut och motionera nu imorgon klockan nio, innan frullen, ska bränna fett! Och jag ska gå så ofta jag bara kan, på med varma kläder och ut i kylan, för här kommer Mia, ur vägen :) SKA ner nu, så är de bara. Jag skämms ärligt talat att se ut som en vandrande köttbulle, de är inte alls roligt. Och de är bara jag som kan göra någonting åt de. Så är de bara..
Så nu jävlaranamma!!

KYSS 

Av Maria - 16 oktober 2011 12:13

Jag har beslutångst!
Jag ska ju börja träna (ja, som jag sagt många gånger innan) men håller på att spara till ett gymkort och en halva får jag ju betalt. MEN ska jag träna på Friskis med Emmy och Hampus och ta ett dubbelkort eller ska jag träna på ETIC i Timrå? om man slår ut gymkortet med resor till och från Friskis så hamnar jag på nästan samma summa som jag skulle gå och träna på ETIC i Timrå. Men vad ska jag välja? Jag vill ju så mycket..

Men som sagt konditionen ska riggas upp och den ska bli stabil och hållbar. Och vilken ska också ner, en hel del. Jag skämms ju!

 PUS!

Ovido - Quiz & Flashcards