Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Maria - 7 oktober 2011 17:46

Min dag började inte super..
Jag fastnade i Vakna i morse och glömde totalt bort att klockan tickade. Så jag sminkade mig, mascaraborsten rakt i ögat, AJ.. Sminkade på mig igen men då blev de spindelben och de är inte så snyggt, eller hur? Så åter igen sminkade mig.. De blev inte helt super men de fick gå. Hann inte ens fika frukoast :/
Men så glömde jag ALLT material hemma som jag skulle ha med mig. De var inga större problem men ändå. Så ja, kom ju på de när jag var 10 min därifrån. Jag gick ju från navet bort dit jag skulle.
Och de var prat om handelsbrachen, fakcligt osv. De var super bra tycker jag, ännu en lärorik dag att ha med sig i ryggsäcken :)
Och nästa möte blir på tisdag, men ska in med några papper när jag har klippt mig på måndag. Men frågan är, ska jag ha rödbrunt hår och köpa med mig toning hem från frissan så måste jag lägga en brun toning uppe på skallen och dra ut de i längderna för att jag är så pass ljus uppe på huvudet och det finns risk att de blir en krafitgrödton uppe på än på längderna..  Så visst blir de dyrt och en toning håller ju inte som en färg, men jag fick de förklarar som att jag som har färgat innan så borde jag ha en toning för att de sitter bättre på de hår som redan är färgat. Och har jag min naturliga håfärg vill säga så sitter färg bättre än toning. Sedan fanns det en toning som var brun med röda nyanser, super fin! Men att ta den blir ju också att de som är i utväxten blir ju en annan rödton än vad de blir på topparna, jag vill ju ändå att de ska vara nästin till, inte super stor skillnad. Och sen efter de för att behålla den fina tonen av de rödbruna ska jag köpa en färgbomb, för att de inte ska mattas ut. Eftersom den röda färgen är konstgjort, så den försvinner och mattas ut än vad de för med en brun och ljus färg fick jag förklarat! Så jag vet inte alls vad jag ska göra? Eller om jag ska lägga på en brun toning bara tills vidare? Kan ju komma på senare att jag vill ha den rödbruna och kosta på mig för att hålla de vid bra skik? Ska som sagt klippa mig på måndag så har ett par dagar att tänka ut vad jag vill :) Känner att de är för dyrt att färga de hos frissan, men de kan vara värt de om jag vill bli ljus till våren/sommaren. Men att göra de rödbrunt och de ändå inte kommer att behålla de så länge eller göra de brunt bara så kan jag köpa en toning, som ändå sitter bättre på mig.
Men som sagt, de återstår att se..
Har haft en trevlig dag med Tanja iaf, vi lunchade på en ny enligt oss en hamburgebar vid Stadshuset som jag tappat namet på, burgaren var de inget större fel på men stripsen var lite skum.
Sen kikade vi på stan lite, köpte en mascara och en foundation. Skulle behöva en kajalpenna med, men de får bli imorgon när man ska på Birsta med mammsen min..
Thom är sjukt fortfarande, så de kanske blir en helg utan honom, tråkigt nog :( Men ska se på idol med mammsen idag iaf, och i ugnen väntas egngjort potatisgratäng och till de har vi fläskfile, MUMMA!!

Sen är de bara gottat på bordet som saknas.. Men först, en efterlängad varmdusch.. Kan känna av lite skumma saker i halsen som kanske är på g åter igen, får hoppas att de är inbillning eller något som bara är för tillfälle. Och som jag fryser, börjar jag också bli sjuk? de går ju inte ://

PUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards