Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Maria - 6 januari 2012 17:33

Ja, jag tog på mig någonting som jag själv inte kommer klara fykiskt och psykiskt :/ det här med dieten, att ta bort kolhydraterna helt i 2 månader, för de är rätt lång tid ändå. Och jag kan inte kombinera de med tex broccoli, blommkål osv, för de står mig uppe i halsen, de går inte att få ner. Tror mig, har prövat det flera ggr innan.. Och förr när jag gick ner i vikt så klarade jag -7 kg och då åt jag mindre potioner, oftare och inte små åt. Jag kunde unna mig något litet på helgerna, jag mådde bra då så varför skulle jag nu måsta krångla till det så väldigt? Jag vet ju att det fungerar och detta tar på alla krafter och jag blir sur, arg och grinig. Det känns.. Och visst, ni kanske tänker att de inte gått så lång tid, men de där känner jag bäst själv och jag vet hur jag vill leva och vad som fungerar för JUST mig.. Sen skiter jag egentligen i vad alla andra tycker om mitt beslut, eller om mitt liv över huvudtaget! :) jag känner att detta känns mer än rätt. För utan kolhydraterna blev jag som en sopsäck, helt mördbultad och de var faktiskt inget potitivt om de ärligt talat. Så nu ska jag köra på tallriksmodellen tillsammans med min kära moder :) och kanske ibland på helgen, en dag unna mig med en liten grej, inte mala i mig som jag gjort innan. Man måste sätta en gräns och går INTE det så får jag försöka hitta en annan lösning och på veckodagarna har jag min pillerburk med kromtabletter, som faktiskt fungerar, men äter man inte så fungerar dom ej. 
Så nu igår unnade jag mig lite ris till maten, och de kändes fantastist! :) och nu idag ska jag unna mig lite kolhydrater i en liten mängd också. Jag vet att detta kommer att fungera, bättre än vad de innan gjorde. Och eftersom det fungerat innan så känner jag mig ännu mer peppad, den ni! :)
För jag tog ett för stort steg helt enkelt ut i denna matvärld, så nu "diet" min dietist som hagf hade rådde mig till detta, att man ska inte förbjuda sig för då man väl äter de igen så äter man mer än innan.. Men som sagt, alla fungerar och är vi olika, vissa fixar det, andra inte. En mängd med olika dieter finns och man väljer helt själv och tur är väl de :) är lycklig över detta! Detta tunga beslut..

Puss på er kära läsare 

Ovido - Quiz & Flashcards