Alla inlägg den 14 november 2011

Av Maria - 14 november 2011 13:19

Jag vet inte om de är för att jag är sjuk eller om jag har blivit en morgon pigg tjej. Jag har vaknat tidigt över en veckas tid nu. Och jag kliver upp, jag somnar inte om.. Eller nu ljög jag, i helgen kände jag att jag behövde mer sömn eftersom jag är och var dålig. Så de har väl ändå inte varit allt för många timmars sömn.. 
Och i natt sov jag lite bättre, men direkt på morgonen blir jag lika rädd och less för halsen värker så. Men bara jag får komma upp, dricka ett glas vatten så blir jag återställd igen. Visste är de konstigt?! Men nu nyser jag och är snuvig som en ganling bara, och Kan jang har jag tagit en dos av idag och ikväll blir de en till.. Jag var så rädd då jag kände doften igår att de skulle smaka sambukka, för de luktade lakris men de gjorde de ikke! Och tur var väl de, för de smakar bedrövligt i min mun just nu. Aldrig mer sambukka känner jag..
Och jag måste ha mer halstabletter dessutom, har två kvar och ännu är de inte onsdag, då den stora dagen kommer. Kommer ta med mig en toalettrulle på bion om de ska vara så, men missar inte bion, så är de bara! :)

Sitter i mitt nattlinne och tänker sitta i de tills imorgonbitti, jag ska slöa och inte anstränga mig idag för då kommer jag aldrig att bli frisk. Ska be mammsen köpa glass åt mig, de får man faktiskt äta när man är sjuk och de gör susen för kroppen, svalkande, skönt och gott!! Jajamen..
Ska snart dra ner en film och se eller om jag vilar, fast jag inte är trött men jag orkar inte vara en dösill, en sjuk sådan som inte kan göra så mycket :/ tog hand om disken iaf och gjorde lunch. De klrade jag av iaf, inte helt handikappad..


Och såååååååååå snön, när kommer den egentligen? vill helst ha de nu så man kan springa ut, göra första snöängeln, ta ett spår detta år med längdskidorna, ta ut en pulka och åka, pimpla, åka skoter, åka slalom JA, de finns så mycket skoj man kan göra med lite snö. Jag måste ringa och höra med 118 100 när snön kommer, dom ska ju ha svar på allt. Kanske värt ett försök även fast dom är apdyra att ringa?
Hejsvejs! 

Ovido - Quiz & Flashcards