Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 14 augusti 2011 12:57

Helgen har verkligen varit helt underbar! Jag har fått skrattat, gråtit och bara spridit en massa känslor. Så skönt att bara kunna slappna av för en liten stund. Låta tankarna lada åt något helt annat. Men visst har de varit jobbigt också men Tanja har haft mig sysselsatt i massor sen så träffade vi ju Julia igår med, då blev de en massa skratt. Fotografering och glass vid havet innan, de var toppen, verkligen!
Så ja, helgen har varit kanon :)
Men nu ska jag lunscha med Julia sen ska vi gå en prommis, snacka lite skit och rensa tankarna, åter igen..

Ikväll vill jag sola solarium, vill vara bruuun!!
Ajöken!

..

Av Maria - 13 augusti 2011 14:36

Jag sov hela natten lång, utan att vakna. Gud så skönt!
Jag var på bio med Tanja igår och såg en komedi, kunde skratta en del men ibland tog de bara stopp även om de var roligt. Tankarna snurrade såklart i mitt huvud. Men jag kunde slappna av en del iaf..
Tack för den underbara goda maten och för kvällen lill pullan min <3

Och idag har jag städat lite för att komma på andra tankar, de känns bra :)
Sen ska jag göra mat till Tanja och Robert innan dom kommer hem, Tanja jobbar ju kort idag så vi ska umgås med Julia, men innan ville vi kanske ner och sola solarium, min färg håller på att försvinna och de är inte okej ^^,
Sen ska vi brudar göra ngt skoj, men vad vet vi inte än men de kommer väl idér om de senare antar jag. Är hungrig som fan, men nu är de ingen idé att göra någon mat för de blir snart middag. Innan ska jag ta en dusch sen ska jag ut med solorna, så de inte stinger satan när de kommer hem..

Aja, nu ska jag rensa tankarna och bli lite glad! :)
Puss
 

Av Maria - 12 augusti 2011 16:15

Nu är de jag som ska ta tjuren i hornen och ordna upp mitt liv.
Saker och ting har hänt, men allt kommer att ordna sig med tiden. Jag bara vet de!


Jag har satt upp mål för mig själv, en gång för alla. Jag ska köpa mig ett träningskort nu snart, träna och må bra . Ska ta en dag i taget och försöka tänka ljust. Jag pallar inte gräva en grop för min egen grav, de gör inte saken bättre.
Och försöka hålla mig fast vid att hitta komma med bortförklaringar hit och dit.
Utan jag ska vara stak och kämpa mig genom allt, de ska inte vara enkelt. Men att hålla sin målvikt när man väl hamnar där, de är där jag vill ha hjälp. Hur håller man vikten?

Sömn, mat och motion hör ihop, om jag ändrar min livsstil med en god och sund mat som jag nu ska följa tallriksmodellen, äta fem gånger om dagen, sova bra och träna och motionera. Då kanske man kan hålla drömvikten, eller?
Jag kan träna gratis med, och på gym. Själv eller med någon är inte de störta bekymmret just nu. Jag vill må bra, både kropp och knopp.
Nu är de jävlaramma, peppet och glöden finns. Ska vara stenhård. Hårdare än så. Jag kan inte komma med undanflykter eller bortförklaringar längre. 
Så så var de med de..


Ikväll blir de bio med bästa Tanja, behöver verkligen få tankarna på annat. Och jag kommer stanna här på ön hela helgen =)) Och imorgon kommer lill smulan Jullangullan hit.
Så nu ska vi snart äta mat innan vi gör oss lite snygga för biotime.


Hejsvejs 

Av Maria - 8 augusti 2011 17:00

Idag kommer hjärtat till mig en sväng, de ska bli så underbart att få träffa honom igen. De var ju ett tag sedan sist, som jag har saknat honom!
Men han kan inte sova här eftersom de är fullt hus här hemma, men några timmar är guld värt ändå :)
Idag har vi varit på birsta, lämnat tillbaka mina skor för sita gången. Så köpte ett par andra på scorett, dock inga höga men nu kan jag öppna en skoaffär här hemma ^^,

Och nu snart blir de tacos, ska bara vänta in hjärtat :))
Och om de är sol som idag så kommer de bli bad imorgon =))

Puss och hej leverpastej!!!

Av Maria - 5 augusti 2011 21:16

Idag har vi varit på Skansen med bror, Mia, Mias syster med hennes familj. De var mysigt att kolla på alla djuren men de blev öite drygt till slutet i stundens hetta.
Vi for sedan och åt på pizzerian innan vi köpte med oss fika för att åka ner till havet för massa bad. Superskönt var de :)
Och nu sitter jag här och häckar..
Och imorgon blir de hemgång, då ska hela gänget med oss. De ska bli roligt att visa både Elin och Mia lite av Timrå (dock finns de inte så mycket att visa, MEN) ska på Birsta med. Elin lär inte haft något minne av de.

Och snart ska jag krya ner, ska bli sååå skönt! Är helt slut efter idag..
:d

Bilder kommer senare

Av Maria - 4 augusti 2011 16:03

Igår var vi i Skärholmen, inne på New yorker och där fann jag ett linne, en tröja till Thom och en tunika, och också ett par genomskinliga bhband.
Sedan har jag köpt mig etr par fejk comvers. De är super sköna verkligen :)
Och idag var vi inne i Handen och där fann jag en present till Caroline, äntligen!
Sen lite smått och gott på Ö&B..

Måste byta mina skor igen, har inte ens haft de på mig så ser man samma problem igen :( så får ta pengarna tillbaka! Suck..

Snart blir de mat, är sååå hungrig!
De blir ris och köttgryta med svamp, tomatkross och grädde :) yummi..

Så var de med de. Imorgon eller på lördag blir de Skanen, super skoj. Har aldrig varit där så de ska bli sååå roligt :)

Av Maria - 1 augusti 2011 10:07

Vilken helg de varit.
Bussredan var dryg, man ville heslt bara komma till båten på en gång. Men väl på båten så gjorde vi alla nio tjejer sig klara inför buffén och kvällen. Maten var fantastisk, dock att räkorna inte var så smakrika men resten var super!
Förrätt, varmrätt och till slut efterrätten- då var man packad i magen kan jag säga. Då var de inte super gott, så lämnade nästan allt jag tog på tallriken.
Dissade vinet och ölen till maten, de var ingen höjdare. Inte för att jag testade men, de blev läsk för mig.
Och på kvällen dansaede vi rövarna av oss, drack upp sjukt mycket pengar som jag har ångest för men nu när jag tänker mer och mer på de så hade jag så jävla roligt så varför ska man då ha ångest för att ha "slösat" pengar i barnen? de är inte varje dag man åker på kryssning iaf. Men fick sota för de dagen efter, var helt mör i kroppen. Fattar inte hur jag kunde stå på mina ben, ingen annan heller. Och dessutom i mina skor?! Som nu är trasiga så måste lämna in dom idag och förhoppningsvis få med mig ett par nya. Eller då få pengarna tillbaka..

Idag är de fullsmockat schema som gäller..
Ska tvätta, packa, byta skor, umgås med Julia, vara med Thom och fixa allt inför imorgon. Då man åker tåg för en gångs skull ner till brorsan i Sthlm, ska bli underbart!
Men om vi skulle åkt buss skulle jag smälla av, de skulle jag aldrig palla. Är för mör i kroppen för 6 timmars bussresande i en obekväm buss med lite ytryme för sömn.
Jaja, nu ska jag ta mig en liten lunch sen fräscha till mig. Kanske blir en solning och picknick för mig och Julia, eller så badar vi eller något annat skoj. De är nog en olidlig värme i luften. Hua...

=))

Ovido - Quiz & Flashcards