Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 24 augusti 2011 19:33

Jajamensan, då har man varit hurtig och motionerat runt elljusspåret. Och efter första turen med jogging och motion så var de ingen snack om saken att vi skulle köra ett varv till :) och den gången var de inte alls lika jobbigt, de kanske var därför att första gången brukar alltid vara kämpigast innan man fått upp flåset.
Men jag och Julia peppade varandra och vi fixade de, så de ska bli våran sysselsättning när vi ses, ist för att sitta på asset och inte göra någonting alls. Så de var skönt, och nu blir de en efterlängtad dusch innan jag sätter mig framför tvn och kollar på true talant :)
Och jag vet vilka som kommer sova gott i natt om inte jag och Julia! Fan vad vi har varit duktiga idag, en stor guldstjärna till oss.. För de blev ju missen på träningen idag för mig, men de återgärdades rätt fort och de var ju tur att Jullan gick med på de. Annars hade jag nog tagit en tur själv.
Men så var de med det, veckan har snart gått, eller åtminstånde till helgen. Underbart!

Men nu dusch..
Hejpa! 

Av Maria - 23 augusti 2011 13:02

Sådär ja, nu har jag städat mitt rum, renbäddat och gjort de fint. De känns skönt :) nu ska jag få i mig lite i magen innan de väntas bak på schemat. Det är egentligen för fint väder för sånna grejer men jag sitter och njuter i min morgonrock nu så de kvittar känns de som :) Sen blir de en dusch då man blir fräsch..
Och sen blir de lite äenden innan man ska börja med maten tills Thompis kommer. De blir fläskfilé med cream bonjour, MUMMS..
Så nu ska jag avnjuta lite brunsh (eller hur de stavas)
Pussi 

Av Maria - 22 augusti 2011 21:15

Idag har jag varit hos pappsen, hjälpt honom med lite grejer så för de fick jag taimat som tack :) och de var superdupersmaskens! Dock var de ruskigt stark men de kändes som en bra kur för min snuva :)
Sen fikade vi en stund innan jag åkte hem och åt lite mer mat, är lite glad i maten nu. Så de blev fläskfilé, klyftpotatis och championsås, på en måndag. Lyx för mig!
Sen har jag och Julia varit på promenad runt vävland och de var ju inte de trevligaste, de öste ner och även om paraplyt var uppe så blev jag lixförbenat blöt ändå. Så nu sitter jag i morgonrocken och njuter. Ska ta mig en kopp varm choklad med och lyxa till de med lite film eller bokläsande.

Och imorgon kommer Thom till mig, de ska bli så underbart!

Och vissa människor BÖR söka hjälp!!!!! 

Av Maria - 22 augusti 2011 21:15

Idag har jag varit hos pappsen, hjälpt honom med lite grejer så för de fick jag taimat som tack :) och de var superdupersmaskens! Dock var de ruskigt stark men de kändes som en bra kur för min snuva :)
Sen fikade vi en stund innan jag åkte hem och åt lite mer mat, är lite glad i maten nu. Så de blev fläskfilé, klyftpotatis och championsås, på en måndag. Lyx för mig!
Sen har jag och Julia varit på promenad runt vävland och de var ju inte de trevligaste, de öste ner och även om paraplyt var uppe så blev jag lixförbenat blöt ändå. Så nu sitter jag i morgonrocken och njuter. Ska ta mig en kopp varm choklad med och lyxa till de med lite film eller bokläsande.

Och imorgon kommer Thom till mig, de ska bli så underbart!

Och vissa människor BÖR söka hjälp!!!!! 

Av Maria - 21 augusti 2011 19:26

Så, nu har helgen gått och vi är snart inne i september månad. Detta år har gått av bara farten, tänk er. Snart är de jul, inte alls många månader kvar innan första snön har lagt sig som ett täcke på backen. Och nyss har de varit stundens hetta. Vad väljer man? Jag vill kunna variera jag, men man kan inte få allt :) men de ska samtidigt bli så skönt att hösten kommer. Då får man krypa ner under en pläd, tända ljus, dricka varm choklad och sätta sig ner framför tvn och mååå göttans :) utan att ha ångest. Jag längtar efter dom tiderna. Samtidigt som de kan vara otroligt skönt att ligga halvblottandes i solen och och gassa, bli brun och bara må gott i värmen.

Men som sagt, de är samma visa varje år så de går i repris. 


Helgen har varit sådär, roligt att gå på selånger men har inte varit i toppform om jag säger så. Var iaf där i fredags med Julia, då hittade jag en plånbok och en munk :) sen så igår var jag där igen med mamma, hennes kompis och hennes dotter. Men de var inte såå roligt, hade för mycket tankar helt enkelt sen var de regn på de också, inte helt okej! Men hittade en jacka då iaf som jag köpte och kokosbollar. Gjorde inte av med allt för mycket pengar där.
Men så idag var jag med mamma på Birsta och då köpte jag ett par till brallor som jag redan har fast nu i mörkgrått, underbarare byxor får man leta efter :) och ett linne, plus en kofta. Tre betala för två, de gillas :)
Sen skydd till mobilen och ett par gummistövlar. En billighetsparfym och en sminkväska kom med mig hem också ^^,


Så nu imorgon ska jag till pappsen, sen kommer Thompis på tisdag (som jag längtar :)))) och på onsdag ska jag träna, ska testa på ETIC, har gått ner i vikt redan nu. Känner mig duktig, äter knappt godis, mindre mat och rör på mig mer än förr. Detta kommer gå som en balett, de vet jag.
Sen ska jag fundera på vart jag ska köpa gymkort också, de var snack om friskis men de kostar ju buss fram och tillbaka med..
Aja, nu ska jag diska och plocka undan medan mammsen städar. Sen blir de lite film innan de är kudden som gäller..



   

Puss 

Av Maria - 19 augusti 2011 15:38

Jag skulle vilja bli ljusare i skallen, men frågan är om jag orkar vänta tills de växer ut? Jag är sugen på att gå till frissan och fixa till de och även ta bort de slitna. MEN de på trudes sa att de skulle bli fler en än gång med färgning för mig. Men jag vet inte? Jag vill inte vara ett ljushuvud men ljusare iaf! Är sugen på att testa fixa till de på barock i Sundsvall :) De verkar vara klockrena där. Men samtidigt är man så van och nöjd med de gamla vanliga stället liksom ;p 
Och samtidigt vill jag vara mörkhårig med, men inte den färgen jag har nu ^^,
Aja, de återstår att se som sagt..

Jag drömde något helt sjukt i natt, att jag var med i ett tvspel, och oj vad hemskt de var. Krig och spöken, inte okej! Inte helt normalt att drömma om heller.

Men som sagt var en sväng på Birsta idag med efter jag käkat kina bufé. Och där köpte jag en ny mascara och ny ögonskugga så får väl ta och sminka mig och se hur de blir :)
Ska fixa till mig för snart kommer Julia till mig.


Evig saknad, miss u sooooooo!! :// 

Av Maria - 18 augusti 2011 11:02

Igår följde jag med Julia och gänget till sthlm för att Stefan skulle köpa en bil. Och bara där tog de tid, men de ska ju kännas rätt innan man beslutar sig för någoting med. Men bilen var riktigt fin, de var vi överrrens om allihopa. Och gick, ja de gjorde den också. Så de blev bil köp. Sen åkte vi till kungenskurva så vi bruders fick kika på lite kläder, på newyorker eftersom den affären inte finns hemma. Hittade en del, men de satt dock inte klockrent så jag blev inte helt pank :) 
Sen fot vi till ett ställe och åt. Vart besviken på maten, såsen som skulle vara currysås smakade något helt annat och den var rinnig som vatten. Och knappt någon kyckling, bara massa grönsaker.
Men blev lite mätt iaf. Sen på hem vägen var jag dötrött, hade ont i svanken och var depp. Men bara av ett litet sms sken jag upp som en sol och hade svårt att somna ist :o
Men de var en bra dag igår iaf..
Och snart ska jag bege mig in till stan för att göra lite ärenden sen ska jag hem och dra och sola lite :))
 

Av Maria - 15 augusti 2011 13:53

I morse vaknade jag av att jag trodde klockan var barnet! Men i själv verket var hon strax efter tio och min klocka vad ställd på halv elva. Så jag låg kvar i sängen och vilade ögonen. 
Men sen klev jag upp, drog på mig kläderna och Julia kom förbi. De var meningen att jag, Julia och Carro skulle äta bufé på kina. Men då fick Carro förhinder så jag och Jullan var på väg dit då vi upptäckte att de var stängt! De är ju måndag, såklart! Dåligt less man blev..
Så då blev de kyckling tallrik ist och visst var de gott men magen hade hellre sett fram emot lite kina mat, för en gång skull. De känns som år sist :/
Sen blev de solning för min del, känner mig rätt brun och fin nu :)

Och ikvällen ska jag tillbringa med lite goa människor, så de ska bli skönt att komma bort. För just nu svider de så inom mig. För de känns så otroligt tomt och konstigt fastän de kommer att lösa sig på bästa sätt..
Så ja, de blir snart att göra sig klar innan jag brummar iväg med bussen in till stan.

Hejpa

Ovido - Quiz & Flashcards