Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Maria - 20 februari 2011 19:34

Egentligen ska man aldrig säga att man ångrar sig, för varje misstag man gör blir man en erfarenhet rikare. Och om man inte skulle göra de där misstaget kanske man ändå ångrar att man inte gjorde de ist. Man är aldrig helt nöjd, så är de nästan jämt. Varför är de så egentligen? jag ångar många saker som man gjort. Hellre ångra de man aldrig gjorde än ångra de man gjort. Jag kan säga att jag sagt och känt flera gånger att jag ångrat mig för massvis med saker men vad säger att de var rätt? man vet aldrig hur de skulle sätt ut om man gjort saker annorlunda, de kanske inte heller va den rätta vägen? man vet inte hur de skulle sett ut idag om jag inte hoppade av gymnasiet, om jag gick klart handelsprogramet, då hade jag inte träffat så många underbraa människor, de vill jag inte byta bort idag. Jag bytte bara väg, fel eller ej, de kommer jag aldrig att få veta. Eller om jag hade valt bort alla svin från början, då kanske jag mött på dom ändå? och jag har blivit starkare som person och vet vad som är rätt och fel för mig. För stunden ångrar man sig men de kan vara fel att säga de. Man ska göra de som känns bäst för en själv, följa sitt eget hjärta. Vara ego. Kan man lyssna till andras råd men de är ändå ditt ansvar i slutändan, alltid. Ingen ska få bestämma eller välja åt dig.
Jag vill att saker ska se annorlunda ut, men är de rätt eller är de fel? de är svårt att säga, men som sagt alla har gjort misstag men de gör bara oss rikare. Tänk så :) blinka inte bakåt i tiden, de är framåt man vill komma. Spekulera inte, inte bakåt och inte för långt fram, inte för höga krav eller mål. Lev i nuet, man kan ha drömmar.
Så ska iaf jag tänka, ska bli en possitiv människa, de kommer göra mig till en bättre människa och de är mer värt en alla pengar i världen, jag kommer bli rikare än någonsin.


/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards