Alla inlägg den 10 december 2010

Av Maria - 10 december 2010 15:30

Först ska jag bara berätta att det skulle ha varit min sista dag på praktiken idag, men jag hade feber redan igår och så var fallet i morse med. Men jag packade mina saker och fåt dit för att prata med dom. Hämtade mina kläder och gick till bussen. Tänkte att nu hinner jag åka på min biljett, på övergång.  Men de kunde jag inre göra tydligen, buss chauffören en jävla surfitta om jag får utrycka de så. Han var riktigt otrevlig emot mig, han sa "Juniskär-Kvissleby?" "Åker jag inte på övergång då?" "Nej? du har ju bara betalat till Kvissleby?" Och sen kollade han på klockslagaet och de var dryga 10 min tills övergångden skulle basera. Men han sa iaf att de inte gälde, och fräste åt mig. Man brukar ju kunna betala mellan skillnaden?! Men de kunde man tydligen inte heller. Jag la fram en tjuga, eftersom de SKA gå på 19kr, men han sa att om jag skulle till stan skulle han ha 23kr, och de har jag inte vetat om innan?! Så de blev en dyr hemresa för mig. Såg senare på kvitto att de stod barn fast han frågade om jag var ungdom, sen stod de 15kr, jag hade betalat 23kr och inga 15kr, så jag kunde inte åka på övergång till Timrå heller för då hade jag kanske fått bötat pengar eftersom de flesta som kör Timrå bussarna känner igen mig och jag brukar åka på ungdom eftersom jag är de? Gick iaf in på navet och ifrågasatt de och han sa att de var rätt, så som jag fick betala? men hur i hela helvete kan de vara de? jag åkte från Svartvik in till stan, de är vuxenpris. Så jag fick betala ytterligare en resa till Timrå så jag kom hem. Hela systemet med bussarna är totlat värdelösa, dom ändrar som dom själva tycker de är värt, de är så de känns iaf.  Och om man fyller på busskortet med 100kr räcker de knappt en vecka? vilket jag tycker är väldigt underligt.  Så hela den grejen får massa ris och diss ifrån mig, åt helvete med de! Ska spara pengar till bil, de blir säkert billigae och trevligare.


Jag nyser som en galning, ont i skallen och febrig, de var varit i luften denna vecka har jag känt och nu igår kväll bröt de ut ordentligt. Men de är som de är, får vila upp mig i helgen, ska få träffa mina klasskompisar på måndag, om jag är frisk då. De ska bli underbart :) fast då blir de en timme tidigare man får vakna men de är bara i dryga två veckor sen är de lov, underbart! Så detta får ros och detta hissar jag (;

Jag hissar också min vän Tanja och min Julia som står mig varmt om hjärtat, ni är mina tjejer ni <3

Och självklart hissar jag min Thom också, fick en underbar pläd av han i förskotts julklapp, de gillas :D

Har knappt fått i mig någon föda på två dagar men idag kommer mammsen hem med kina mat till mig och de tackar man inte nej till, hoppas jag kommer känna smak av de bara (:

Och ikväll är de idolfinal så de blir en massa fredags mys med kina mat och mamma!!


Har också köpt en ny klocka, som jag bara ääälskar!! Men kommer inte in på sidan :S kanske lägger upp den senare då. Lägger upp en bild på pläden iaf..


  


/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards