Alla inlägg den 4 april 2011

Av Maria - 4 april 2011 15:28

De var de mest udda läkarbesöket jag gjort på länge. Jag har inget emot ulänningar MEN innan man blir läkare MÅSTE man kunna förstå svenska och veta vad man pratar om, eller hur? läkaren jag hade verkade inte ha sådära super koll på läget. Jag tycker han slamsade mest, han förstod nog inte riktigt vad jag menade heller. FAST ÄN jag förklarade om och om igen. Och jag fick gå på lab och göra halsprov och blodprov och de visade inte att jag hade halsfluss som jag trodde och som även läkaren trodde utan de var ett halsvirus från lungorna. Och dessutom hade jag ögoninflammation i ena ögat men ska bahandla bägge ändå för jag tror helt säkert att jag råkat fått över de från de ena till de andra. Ska äta pencelin nu i 10 dagar, så jag hoppas att de blir bättre? sen fick jag en salva som jag ska ha i ögonen och en salva mot exemen runt ögonen, äntligen! Han sa att salvan i ögonen ska hindra från klådan, och de var bara den han skulle skriva ut först inte tabletter också men jag sa till om de, och han kunde skriva ut de också sa han även de dära med ögonsalvan mot exemen.. Han kunde skriva ut allt :S de gör inte alla läkare. Bra eller dåligt? jag vet inte vad jag ska tycka. Men sen när jag kom på apoteket sa hon 380 kr för allt och de har jag inte ekonomi till, så jag tog en del på avbetalning som jag ska ta i slutet av månaden och resten betalade jag, men vad tror ni att jag glömt? jo mitt bankomatkort hemma och de var för jag hade en annan plånbok på vårmässan och glömt att lägga över de till den jag brukar ha, smart? NOT! så kom tillbaka och betalade iaf och vad tror ni att jag glömt då? mitt pass, SMART tjej, så tog mitt super gammla och han som stod på apoteket var snäll så de fick gå ändå, men jag drog en vit lögn och sa att jag skulle få mitt leg snart, att jag väntade på de. Annars skulle jag vara tvungen att gå hem igen upp för alla trappor och sen tillbaka igen och hem, upp för alla trappor. Och de klarar inte jag av, jag känner mig inte alls pigg, är varm som en kabin och är hungrig som en varg men får inte i mig något. Det är inte min dag idag.. Och de sjuka var också att när jag kom hem upptäckte jag att dom extra tabletterna jag fick ut var mot allergi? jag sa inget om det? PLUS att jag ville ha de mot ögoninflammationen, men pencelinet måste ju motverka både ögonen och halsen? eller? jag har ingen koll på de dära jag och allt blev bara så vimmsigt!! Men åt andra sidan så har jag tabletter när pollen kommer, de är ju billigare att få de på recept än om man köper de på icke recept!
Aja, ska snart dra i mig lite käk och ta tebletter och smörja in ögonen och vila.
Hejpa


/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards