Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Det går mot sitt slut

Av Maria - 11 maj 2011 16:23

Vad irriterad jag blir nu!! Jag hade skrivit ett långt blogginlägg sen slog datorn av?!

Bara att börja om..
Jag har som sagt inte bloggat på ett tag nu, de har varit rätt mycket och är fortfarande rätt mycket. Men de börjas betas av mer och mer och de är så skönt.
Orkar dock inte skriva varje dag i bloggen heller, eftersom jag inte har så mycket att säga exakt varje dag.
Men snart är skoltiden slut, då har vi varit tillsammans nästan ett år. Vi kommer snart gå skilda vägar och tråkigt nog så kommer de kännas ännu mer mot slutet. Vi är liksom ett gäng nu som haft många roliga stunder även dåliga stunder med. Kommer sakna många i klassen när vi slutatar så jag hoppas vi kommer göra en fin och bra avsluting. Och imorgon kommer vi iaf nästan alla gå ut och äta en bit mat tillsammans och bara umgås utanför skolan. De ska faktiskt bli jätte trevligt. De ser jag fram emot :) men vart vi ska äta är ännu ett frågetecken.

Kundskapstesten är nu avklarat, ett steg framåt mot målet. Trodde de skulle vara ännu mer och ännu svårare. Jag klarade ett G och glad är jag över de, men skulle ändå utvecka mig mer och fylla i mer, läsa lite norgrannare på vissa frågor tex. För min lärare sa att jag kan mer, jag måste våga släppa taget och visa de mer äm vad jag gör. Och han har ju så rätt, men jag förstår inte varför jag är så rädd ibland? Kom igen nu Maria, jag kommer fixa detta.
Och näringsläran lägger jag helt åt sidan nu, tanten sa att jag hade klarat de vilket jag inte hade, men hon påstod att jag hade gått genom de med henne senare under ett tillfälle, men de stämmer inte. Men tänker inte tjata om de något mer. De var inte meningen att jag skulle göra de alls. Men min lärare skulle få se och höra när jag frågade henne, eftersom allt har varit så utdraget. Så får väl ta de där betyget  och tacka för de även fast jag vill ha ett rättvisbetyg, men de är bara att hålla med och gilla läget.
Lärarna ser väl allt i helhet med, de vill ju att vi ska klara oss och att de ska gå bra för oss. Och också ha med utsikt att de ska se bra ut mot de andra med, ett bra rykte.

Och imorgon har vi livsmedelkunskaps prov. Det är så sjukt mycket och 72 frågor vi kommer ha framför oss, de lockar inte mig ett dugg. Så man får ju se hur de går? jag har pluggat men inte för mycket och om jag råpluggar nu så kommer inte mer sitta bara för en dag. Men åker dit och gör de jag kan.
Vi skulle få ha boken med oss, men om vi använder den så räknas inte de med i betygen. Så då förstår inte jag vad boken har för nytta? vi lär oss att kolla i boken och skriver upp de, visst. Man lär sig av de med tycker jag, men om de inte räknas med så förstår jag inte vitsen? och hon ska kolla genom allas prov isf innan vi använder boken. Men om alla skulle ta upp boken skulle hon inte kunna göra ngt ju?
Aja, får hoppas på de bästa!
Snart är veckan slut och då är de 6 veckors praktik, de innebär att jag ska plugga en vecka på skolan med Solan, de vi har kvar sen så kanske de blir att vara inne i skolköket med, de kommer vara trångt och så men vill ju vara i bageriet jag.
Eller göra de man behöver träna mer på!?
Och två veckor ska jag vara på badhusresturangen, de ska bli spännande. Därefter blir de en vecka som återstår, sista veckan med klassen :/ vi måste göra ett fint avslut, de tycker jag! De ska samtidigt bli så skönt att gå ut, äntligen men att lämna klassen är mindre skoj :/

Aja, nu ska jag käka, plugga lite, umgås med Jullan sen plugga lite till innan de blir läggdax.
Ajöken sa fröken


/litenmia 

 
 
Malin

Malin

11 maj 2011 17:35

Det har jag varit med om, det är så himla drygt när det händer och man skrivit en massa grejor =D

http://mallutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 februari 2014 11:44

Det var länge sedan jag skrev någonting här nu. Men tänkte att när jag väl har tid och ork kan jag skriva och dela med mig av lite..Jag har ju surrat om träning hit och dit, men nu har jag tagit mig ann att röra på mig på något vis, är de inte på gym...

Av Maria - 30 augusti 2013 23:25

Vilken vecka...Eller ja, jag ska väl säga vilka två veckor. Dom har varit hektiska, men roliga! Och fort hat de gått.. Snart är de jul, om de fortsätter i den här farten. Men jag måste ge en guldstjärna till alla jag jobbar med, dom är grymma. Vi är ...

Av Maria - 16 augusti 2013 11:47

På måndag börjar allvaret igen, utvilad och massor av energi för att prestera. Det har varit skönt att ha varit ledig men de ska bli skönt att få tutinerna igen :)Sex veckor semetser är en lång tid, men jag har haft de toppen! Dock har de hänt lite t...

Av Maria - 7 augusti 2013 00:28

Att de kan hända så otroligt mycket på så få dagar. Så mycket känslor, så många tankar.Kan nästan jämföra de med virrvelvinden, på alla sätt faktiskt!Jag bloggade lite galet sist. Jag hade en vecka till på semestern.. Helt dag vild och jag har ingen ...

Av Maria - 25 juli 2013 20:28

Vad tider går.. Är redan inne på vecka 3 av 6 på semester. Men som jag har njutit!Har inte gjort super mycket, men har hunnit med lite bad, avkoppling, gjort huvudstaden hos bror, Mia och Elin. Även besökt lilla samhället Norberg och varit på Kolmård...

Ovido - Quiz & Flashcards