Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Maria - 23 maj 2011 18:16

Ja nu har nervositieten släppt, den värsta iaf =) 
Jag kan säga er att de var total förvirrig i min skalle, man kände sig som en bebis som skulle lära sig gå ungefär. De var helt nytt, mycket att ta in och sjukt mycket att hålla koll på. Gud vad jag kände mig dum, jag uppfattade inte allt så snabbt men de är nog inte meningen heller. Men skönt att första dagen är gjord, nu har man ett litet begrepp på hur de fungerar. Men innan man kan allt där så kommer jag nog få stanna där längre än tre veckor. De krävs nog mer än så..
Sen fick jag en utmaning att jag skulle göra två helt valfria rätter till lådorna och de var faktiskt svårare än vad jag trodde. De blev tomt i hjärnkontoret, jag visste seriöst inte vad jag skulle göra?! Hade kött framför mig och trimnad kycklig med någon slags marinad och kryddblanding på. Men jag beslutade med för att göra av kyccklingen en röra, en typ av gryta. Så jag blandade grädde, chilisås, paprikakrydda, currykrydda, soja, magoglace eller hur de stavas och lökkrydda sen in med den i ugnen men de var inte en superhit från min sida men den gick säkerligen att äta :)
Av köttet så strimmlade jag dom, strödde över vildt krydda över och gosade till dom tillsammans med cocosmjölk, squash och lök. De smakade jag dock inte på, eller jag hann inte för min lunch började då. 
Sen så var de en röra jag gjode till smörgåstårtan vi ska göra imorgon. Sen var de typ bara troka rent diskarna och sen sen var de hemgång.
Men aj då ont jag har i mitt knä :/ de är hemskt! Hoppas jag blir bättre imorgon, de var så länge sedan jag hade dom skorna och arbetade på hårt golv. Men de är bara att pina :)

Men ska ta mig ut på en prommis så får vi se vart de leder. Blir en tiding kväll känner jag!
Ha en bra kväll babes..

/litenmia 

Ovido - Quiz & Flashcards