Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Värsta pådraget!

Av Maria - 10 augusti 2012 17:37

Ja, vad säger man?

Uppdatering från ansiktsboken i morse..

Min väckarklocka idag var väl den mest omskakade jag någonsin haft.. Jag hör en jävla smäll och hör sirener och kollar snabbt ut. Då står en polisbil, som har krockat i en annan bil och den andra bilen var uppe på trottoaren. Ena polisen siktar en pistol mot passageraren och halvt slänger han ner i marken och sätter sig på hans rygg. Upp med handbojor och fängslar honom. 
Strax efter kommer en ann

an polisbil med sirener och plockar in killen som var fängslad. Tjejen som körde hade redan då blivit intagen i den krockade polisbilen. 
Räddningstjänsten och brandkåren kom i samma sväng.. Folkmassan samlades kring händelsen. Och jag var och är helt omskakad i hela kroppen..

Min kära mor såg hela händelsen och denna gång var det inte personbilens bil, utan polisbilen. För personerna i bilen körde rakt fram från systemet hållet man kan säga, då polisen kommer i full fart ned (då också med sirenerna på) från coop och då hinner denna bil inte veja bilen så polisen kör rakt in i den bilen, bilen får snurr och kör rakt in i stolpen, in vid stängslet på torget. Och då händer allt detta.. Då nu står bilen kvar med polisband på samma ställe, så ni är uppmärksam! 
GOD MORGON!

Det var min morgon det!
Men strax där efter fick jag veta vilka personerna var och att dom misstänks haft droger inblandade. Inte så smart kanske. För dom jagade ju dem, och som jag också fick höra att när dom är ute eller söker efter någon så brukar ju de vara utspridda poliser varsatans..
Så nu så här efterhand så var de bara mer än rätt att de blev sådant pådrag, för de skulle ju verkligen vara en annan sak om de skulle vara som jag trodde. Att de skulle vara onödigt med sådant pådrag om de var som vi först såg och anade.
Den krockade bilen står nu kvar på samma plats. Folk är där och kollar till och från.. Den borde tas bort, den är ivägen också kan jag tycka..
Men så var de med det..

Var ut en promenad med Lilly och Liston, nere vid vattnet och sedan blev vi hungriga och drog först på AF sen iväg och käkade taimat :) 
Och nu ligger jag hemma i sängen, i brist på annat. Kanon väder ute. 
Funderar på att lägga mig på ballisen och bara njuta med lite glass kanske.. :))

Puss!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 februari 2014 11:44

Det var länge sedan jag skrev någonting här nu. Men tänkte att när jag väl har tid och ork kan jag skriva och dela med mig av lite..Jag har ju surrat om träning hit och dit, men nu har jag tagit mig ann att röra på mig på något vis, är de inte på gym...

Av Maria - 30 augusti 2013 23:25

Vilken vecka...Eller ja, jag ska väl säga vilka två veckor. Dom har varit hektiska, men roliga! Och fort hat de gått.. Snart är de jul, om de fortsätter i den här farten. Men jag måste ge en guldstjärna till alla jag jobbar med, dom är grymma. Vi är ...

Av Maria - 16 augusti 2013 11:47

På måndag börjar allvaret igen, utvilad och massor av energi för att prestera. Det har varit skönt att ha varit ledig men de ska bli skönt att få tutinerna igen :)Sex veckor semetser är en lång tid, men jag har haft de toppen! Dock har de hänt lite t...

Av Maria - 7 augusti 2013 00:28

Att de kan hända så otroligt mycket på så få dagar. Så mycket känslor, så många tankar.Kan nästan jämföra de med virrvelvinden, på alla sätt faktiskt!Jag bloggade lite galet sist. Jag hade en vecka till på semestern.. Helt dag vild och jag har ingen ...

Av Maria - 25 juli 2013 20:28

Vad tider går.. Är redan inne på vecka 3 av 6 på semester. Men som jag har njutit!Har inte gjort super mycket, men har hunnit med lite bad, avkoppling, gjort huvudstaden hos bror, Mia och Elin. Även besökt lilla samhället Norberg och varit på Kolmård...

Ovido - Quiz & Flashcards