Alla inlägg den 8 november 2012

Av Maria - 8 november 2012 22:09

Dagen började ju inte så värst bra, då jag i trappen drog en fetvurpa och stukade foten och gjorde illa knät. Hade lite bråttom till bussen..
Och väl inne i stan, mellan ingången till ingallerian och pressbyrån så ja vad hände då? Jo, jag ramlade på bar mark. Med höga skor ramlar jag aldrig men då de kommer till längre skor är det som mina fötter inte kan kontrollera sig riktigt med varandra, så då ramlar jag. Så gjorde illa samma knä igen.. Huahua.. Jag är då en klatig mojäng :) men de är charmen med mig.
Men så vände turen mot eftermiddagen..
Då jag haft vårdpalneringen med pappa, när vi sitter och fikar nere på sjukan så ringer ett nummer som jag inte känner igen, de var från mitt hem och erbjuder mig en titt på en längenhet redan idag och jag kunde inte ens tro de var sant. Så jag blev tokglad och tackade givetvis JA!
Så åkte från pappsen till Alnö, slängde i mig lite käk och drog på visning. Hade henne med mig för att ha någon som sällskapade mig, eller hur man säger. Men ja, hur som helst så såg de gräsligt ut. Men de gör mig ingenting, eftersom hela rubbet ska göras om. Jag ska få nya bänkskivor, kaklat ovanför diskbänken, ny spis, nya vitvaror, tapeter/målning, eventuellt golvet, tak, skåpluckor, garderob dörrar osv. Men toaletten blev de inget med, men ska ändå färscha till de ritkigt, med klorin och hela fanskaet ;D ska göra de sååå fint. Har redan gjort de i skallen min. 
Som jag längtar alltså! De var en akutlägenhet, eftersom många innan mig hade tackat nej, sökte den i morse och snabbt gick det. Hade första tjingen på den så är så otroligt glad och lyckligt lottad. För vem tackar nej till en lägenhet som ska renoveras och bra länge på ön liksom? Vanligtvis sa hon som visade den att de skulle tagit länge tid om de inte hade varit akut. Tur att jag kollade i morse, turen följde med mig ändå, hack i häl. 
Och jag känner de, detta år har för mig varit de märkligaste och de jobbigaste året någonsin. Jag har gått genom så otroligt jobbiga saker men på den vägen är jag den jag är idag och jag är starkare än någonsin, detta jag varit med om har gjort mig stark och jag har vuxit som människa. Enormt sedan juli månad. Dag för dag, steg för steg tog jag mog genom den perioden och idag står jag här med ett jobb, snart en lägenhet och en starkare person. Men måste gå genom tuffa och svåra perioder för att uppskatta dom bra :) och jag har mycket i ryggsäcken som jag bär med mig, av erfarenhet som jag har tagit lärdom av. Och man ska aldrig ångra något man gjort, de gör jag inte heller. Jag hade inte kunnat gjort något annorlunda och livet har sin mening.. Jag är så mycket gladare idag än vad jag varit på bra länge :) och att folk i min omgivning märker en enorm skillnad på mig får mig bara att växa ännu mer. Jag har en bit kvar, men jag kommer nå målen. Sakta med säkert som med allting annat :) 
Jag har träffat nya människor detta år med, en av dom är Patrik och det är jag otroligt glad över, han gör mig glad och jag tycker verkligen om honom. Väldigt mycket till och med!! 

Men som sagt, nu ska jag sova snart. Fredag imorgon och på lördag blir de massa tid att slösa på Birsta och IKEA. För nu blir de till att planera, beställa tills den stora dagen. Till mitt krypin.. 
Jag älskar livet just nu!!
PUSSSSS

Ovido - Quiz & Flashcards