Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Kaosartat

Av Maria - 30 september 2012 13:05

Efter några dagars icke skrivande i bloggen är jag tillbaka :)

Sedan sist har det väl inte hänt sådär våldsamt mycket. Kan börja med att i fredags var de kaosartat hela dagen. Vi skulle skicka ut mat, så jag och Anna packade in i bilen. Mat, bröd, sallad osv.. Och de var tungt med, fast vi var två stycken. Och de är ju en process, bokigt hur man måste ta sig fram med allting just på de där stället. Och då vi kom tillbaka ringde telefonen strax efteråt, då hade vi lämnat maten på fel ställe. Men gubben där som öppnade åt oss, sa inte heller någonting.
Men iväg igen, ta allting därifrån, åka på rätt ställe och de var ju mig tidspress och tungt. Och på restuarangen var de fullt, inte en lugn stund. Mimmi och Helene var de enda som serverade. Ulf och Martin inne i köket, allt skulle klaffa så bra. De var tempo på en nivå högre än vanligt, de var kaos. I köket, disken och ute i matsalen. Men vi fixade detta, tillsammans. Teamwork på högnivå, även fast de blev en massa strul så klart att vi fixade det :) men min kropp känner av detta må jag säga, men de blir lite massage nu av bästa Malin.. Så skönt!!
Jobbade över lite, hem- packa ner nya kläder och de jag skulle ha med mig till Tanja, iväg med bussen till stan, till Alnö för att möta upp Tanja, handla. Iväg till Tanja och sen bara koppla av. Åt god mat, svullade lite till och sen var de en välbehövlig dusch och sofflänge!
Det blev filmmys, massa surr och som jag njöt. De var välbehövligt på alla sätt och vis.

Och lördagen, går dagen som inte heller vart som planerat heller. Vaknade och gjorde oss i ordning. Iväg till stan och vad hade jag glömt hemma hos Tanja tror ni? jo min plånbok. Iväg med bussen igen, till Tanja och iväg igen. Till stan för att möta upp Mickan och till Birsta för att se Stiftelsen och möta upp Frida med. Dock spelade de två låtar bara :/ de gick för snabbt tråkigt nog. Men de var sjukt mycket folk där plus löningshelg. Bra kombo? kanske för dom :) men måste säga att deras nya låtar som dom äldre är sååå bra!!! Och jag ska tydligen vara med i tidningen men kan inte hitta mig?! :) 
Och ja, har hunnit med lite fejkt sol nu med. Länge sedan nu, men gud så skönt de var!
Och snart blir de att snygga till sig. Blir nog en tripp till Birsta. Ja, idag igen.. Mitt andra hem, kan inte få nog alltså :) eller?
Och justja.. Var och bowlade med Sebbe och Frida igår med, vi fick inte med oss några fler. Men de var trevligt ändå, förlorade dock. Men inte hänger jag läpp över de inte. De blev Mini krogen i Härnösand igår efteråt, för Sebbe hade glömt plånboken hos hans föräldrar..
Hem och glo på tv med mammi, de var Tanken på tvn, en av dom bästa filmerna ever. Och tvåan har ju premiär på fredag på bio. Spännande! 
Jag tror jag fick med de jag ville.. tror jag?! 

Puss

 
 
Ingen bild

Läckerbiten

30 september 2012 13:18

Var det tanken eller taken du menade? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 februari 2014 11:44

Det var länge sedan jag skrev någonting här nu. Men tänkte att när jag väl har tid och ork kan jag skriva och dela med mig av lite..Jag har ju surrat om träning hit och dit, men nu har jag tagit mig ann att röra på mig på något vis, är de inte på gym...

Av Maria - 30 augusti 2013 23:25

Vilken vecka...Eller ja, jag ska väl säga vilka två veckor. Dom har varit hektiska, men roliga! Och fort hat de gått.. Snart är de jul, om de fortsätter i den här farten. Men jag måste ge en guldstjärna till alla jag jobbar med, dom är grymma. Vi är ...

Av Maria - 16 augusti 2013 11:47

På måndag börjar allvaret igen, utvilad och massor av energi för att prestera. Det har varit skönt att ha varit ledig men de ska bli skönt att få tutinerna igen :)Sex veckor semetser är en lång tid, men jag har haft de toppen! Dock har de hänt lite t...

Av Maria - 7 augusti 2013 00:28

Att de kan hända så otroligt mycket på så få dagar. Så mycket känslor, så många tankar.Kan nästan jämföra de med virrvelvinden, på alla sätt faktiskt!Jag bloggade lite galet sist. Jag hade en vecka till på semestern.. Helt dag vild och jag har ingen ...

Av Maria - 25 juli 2013 20:28

Vad tider går.. Är redan inne på vecka 3 av 6 på semester. Men som jag har njutit!Har inte gjort super mycket, men har hunnit med lite bad, avkoppling, gjort huvudstaden hos bror, Mia och Elin. Även besökt lilla samhället Norberg och varit på Kolmård...

Ovido - Quiz & Flashcards