Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Maria - 29 juli 2012 12:54

I fredags åkte jag upp med Tanja, Robert, Tanjas mamma och hennes morbror upp till Örnsköldsvik för att hälsa på Tanjas bror Robert. Bussen var jätte sen och tidsplaneringen var inte som planerat. Då bussresan kändes som en evighet.
Men subway mackan och sällskapet gjorde allting mycket bättre :)
Maria, Tanjas bror Roberts flickvän hämtade upp mig, Tanja och Robert och körde ut oss in i skogen till en stuga där vi skulle vara, över natten och också fira Tanjas bror Robert på sin 30 års fest. Men eftersom han inte visste av någonting så var allt säkerligen väldigt skumt för Robert. Många Robert här, men låt oss kalla Tanjas pojkvän för Blomman och Robert för Robert, alltså Tanjas bror ^^,
Vi åkte iaf och lämnade av alla saker i stugan och åkte hem till Robert och Maria sedan där de var födelsedagsfirande med nära och kära. Vi fikade och surrade en massa. Sesan var de dax för lite käk på Burgerking. Strax där efter åkte vi till stugan igen, var av att vi drog en vit lögn för Robert och sa att vi skulle sova hos min vän Sanna. 
Vi fixade på en massa med smörgåstårtor och lite av varje tills lördagen. 
Och jag lovar er, en natten kanske var den värsta på länge, sov som en kratta och de var ljust, fanns inget man kunde dra igen, och madrassen gick ur luften hela tiden. Så sov på en hård soffa ist, de var hundra gånger bättre men ändå inte helt hundra. Sov inte alls många timmar..
Men då kring 11 tiden tror jag de var, blir vi upphämtad av Maria, åker till Maria och Robert för att "säga hejdå"
Men där lurade vi honom, han skulle med på laserhallen med oss, och ett annat gäng. Så de blev tjejerna mot killarna, spelade 2x15 minuter och vi förlorade bägge gångerna, men ack så roligt de var :) men jag som är ett klanthuvud sprang in i en i mitt lag med "pistolen" rakt i ögat då är allldeles öm. Men de gick bra iaf.

Vi åkte då till Maria och Robert för att duscha, samt göra oss klar flr "hemfärd" och ja, vi åkte ut och gjorde lite tjejgrejer vi tjejer och Blomman och Robert skulle spela lite, för att misstankarna inte skulle ske. 
Och vi fick honom, han fattade ingenting, vi åkte till stugan, dukade och fixade på en massa. Och dom första gästerna kom strax efter halv 5, då vi höll på att göra oss klar. Men det blev en frågeslicka med en välkomsdrink på sista frågan. Som dom fick sysselsätta sig med innan Robert anlännde. Kändes så där men allt fixade sig till slut och e blev smörgåstårta för dom och för mig och en annan tjej baugett med kycklingröra.
De skulle bli efterrätt med, men de skippade vi. Vi minglade, var inget super drag, då jag trodde de var fler som skulle komma. Men lekarna var iaf roliga, vi körde 2 lekar av 6. Tampongleken (super svår men sjukt rolig) och sedan spika ner en spik i en bräda, och mitt lag vann bägge gångerna :)
Och jag vet inte vad klockan var men någon tid iaf, så drog vi alla ner tillsammans på stan för att ta en krogen runda. Alla skildes åt ungefär, men sen så blev vi samlande där ett tag. 
Och kring halv ett kom våran skjuts och hämtade oss, åkte upp till stugan och packade ner de sista och fixade lite innan de var dax för att bila hem till Sundvall/Timrå igen..
Den resan kändes låång. Var trött, seg och kallsvettades. Jag hade inte druckit mycket. Tog de lungt faktiskt!
Och med den tunga packingen så packade jag upp halv fyra och sedan dejtade jag kudden. Och vaknade utvilad. 
Men jag måste säga att jag iaf haft trevligt, träffat nya som gamla ansikten :) alltid roligt!

Och jag har nu hunnit med lite sol på ballisen och bättrat på brännan.. Ska ut igen nu sen blir de bjuda Emmy på lite käk lite senare, tror att de blir lite fiske med båt senare. De ska bli myspys :))
Och jag tror verkligen att sommaren är här nu på ritkigt, för att stanna. Underbart om ni frågar mig..

Aja, nog om detta, har säkert virrat bort mig och glömt skriva om allt. Men detta får duga, med eller utan bilder.

Puss och hej

Skapa flashcards