Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Maria - 13 juli 2012 21:43

Startade dagen med att dra på gymmet och träna lite. Där efter åkte jag hem, fixade i ordning mig inför kvällens trevligheter. Halv sex samtaldes gänget vid vängåvan och där efter traskade vi över till Oscars och åt gott. För mig blev det Ört-, vitlök & chilimarinerad fläskfilé, sötpotatisgratäng och pepparsås. Det var smaskens även om jag uppfattade fel om vad sötpotatis var, men de gick ner iaf :) och köttet ska vi inte ens prata om, de var gudomligt gott och magen blev så glad så! Så mört kött och mycket mat. Drack lite cider till det eftersom jag inte är en vindrickare. Och till efterrätt tog jag Tryffel, och den vita tryffeln var en höjadre, en storslagen favorit som gjorde kullebyttor i magen. Så bra var de faktiskt. Så ska nog drömma om de i natt, att jag svävar på moln med massa vitchokladtryffel svävandes som jag bara kan haffa åt mig när som helst. Och mycket trevligt sällskap, känner mig verkligen som en i gänget. Helt great alltihopa. Så tack alla underbara människor som var inblandade. De var fulländad till max och jag är helnöjd. Även om jag valde att inte gå vidare, eftersom jag skulle få besök som nu inte verkar bli av. Men de är smällar man får ta helt enkelt!

Imorgon blir de ingen sovmorgon, ska ut till Birsta med Jocke och inhandla något fint till kvällens bravader. Det blir en spontan utgång imorgon nämligen :) blir att dra till Korsta på förfest denna gång faktiskt. Får se hur många de blir, men de blir nog roligt oavsett vad.


Varmrätt:
   

Efterrätt:
 

Kyss!

Av Maria - 13 juli 2012 12:00

För två dagar sedan, låt oss säga i onsdags. Då tog jag mig en lång promenad i de de kvava äckliga vädret med Malin, de var dock skönt men väldigt för varmt. Fel typ av värme.. Inte okej!! Innan hade jag varit på gymmet och kört lite med. Och sen mot kvällen åkte jag till Tanja och kom hem idag :) vad gjorde vi? jo vi åt god mat som alltid och lyxade till de med lite svull. Så nu är ångesten på mina axlar så nu blir de gymmet om ett litet tag och bli av med de jag tagit in =)

Har haft de toppen hemma hos Tanja, som alltid. Liksom en avlastning. Vi har gjort de ena och de andra, lite spontana små grejer sådära!
Och efter gymmet blir de att fixa till sig lite för att sedan åka in mot stenstan och fika med mina arbetskollegor, vart vet jag inte ännu men de blir nog bra oavsett vad :) sen får vi se vad kvällen har att erbjuda. 
Känns som de varit lång helg, eftersom man nu är ledig lääänge..

Hoppas de blir finväder ikväll och i helgen, dock kommer de inte vara de men man kan ju alltid hoppas!

Nu mot gymmet! 
kyss

Skapa flashcards