Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Maria - 6 juni 2012 21:17

Ja, idag är de ju Sveriges nationaldag som alla vet. Och jag hade sagt igår att jag inte skulle göra något speciellt just idag. Sova ut var tanken. Men då blev jag väckt av vibben på mobilen, de var Change ute i Birsta. Hade beställt en bh sedan en tid tillbaka men den skulle tyvärr inte komma in. Men som sagt, klockan vad då rund halv elva sen hade jag 4 sms olästa. Så ett av dom var ju Malin, då bestämde vi att vi skulle ses idag. Och kring halv tolv var hon är, då drog vi in till stan, köpte med oss Subway och gick ner till ån och satte oss. Hon hade köpt med sig en picknick filt som vi satt på. Super mys var det. Sedan var de dag uppsuppvisning. Därefter gick vi till torget och lyssnade på Gina Dirawi, älskar den kvinnan alltså. Och efter en stund var de fika dax för oss men dit vi ville var stängt eller så var de dom dyra ställena fullt på och dyrt var de. Så vi kikade på Ulik Munther en sväng, sedan strosade vi runt på stan. 
Och där efter in till Birsta och tog oss en fika inne på IKEA, billigt och bra :) strosade där efter ett tag inne på Birsta och sen åkte vi hem till mig och åt makaroner och köttfärsås. Bakade mig en kladdkaka med, samtisigt. Så bestämde vi oss för att ta en picknick tur, då packade vi ner de som behövdes och åkte ut på Alnö, såg ut att vara bra väder där och de var de. Vi åkte ner mot vattnet, ut på en brygga som nu är våran egna lilla brygga. Där la vi ut filten, fikat och surrade och solade lite. Super skönt måste jag säga. Vi var nöjda sen så vi åkte därifrån men när vi ändå var där, varför inte ta Alnö runt då och åka och kika? Så så blev det. Och jag är redan kär i massa stugor och hus. De är en dröm, sen får man se i framtiden.

Och nu är jag hemma, själv. Ska snart slå igen mina gröna och sova. Det blir ett pass imorgon på Bryners, uträtta några ärenden sen åka hem och bara slappa. Ta helg helt enkelt! Så skönt.. 
Och Malin.... vad blir de på lördag för äventyr? :)

Lite av äventyret..
             

Ovido - Quiz & Flashcards