Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Maria - 4 juni 2012 18:26

När jag ser folk på facebook laddar upp en artikel från aftonbladet idag blir jag faktiskt inte alls förvånad. För hur länge har vi i Sverige fått kämpa med att bevara vårt land, vår flagga och vår nationalsång? Alla andra länder då? dom har sina nationalsånger dom också, sin flagga och din kultur. Men vi i Sverige ska behöva ändra texten i nationalsången. Vad är de för skämt? och vart är den rasistisk någonstans? Bara för att de är Sverige, som vilket land som helst måste man få ha sin egen flagga och nationalsång, eller har jag fel? I våra öron kanske ett annat lands sång pekar som rastistiskt mot oss, eller att deras nationalsång ser ner på oss?! Men de är bara Sverige som verkas ses som ratister. Men här är de som ett fitt land, inte alls långa och direkta livgörande straff. De är lyx att bo i Sverige, vi tar i dom som vill. I stort sätt, dom som gör brott, ja dom får stanna men dom som faktiskt sköter sig ska få bli utvisad. Det är så sjukt, jag blir så arg. Man får ta seden dit man kommer, som vi får göra. I vissa kulturer ses vi Svenskar som h*ror vi också. Är inte de förtryck? Och allt annat vi får ta, att vi blir kallad och klassad som rastister för vi är stolt över Sverige, vårat land och hissar svenska flaggor och sjunger våran låt? Vad är felet i det? Jag klankar inte ner på invandrare, de finns bra som dåliga lika så när de gäller svenskar. Och vissa kulturer tycker jag inte om, men alla är vi som sagt olika och får tycka olika men de finns vissa gränser. Och nu låter väl detta inlägg som något rastistiskt med, så tolka de som du själv vill. Upp till dig :) 
Men hela skiten är ett skämt, vem fan bestämmer något så sjukt? Snart är blått och gult en minne blått ungefär, undra hur vår flagga kommer se ut då, för så vitt jag vet så måste man väl ta bort färgerna blå och gul på färgkartan med. För ni vet, de kan ju uppstå rasistiska påhopp?! Och då kanske man måste släcka solen med, ja ni fattar vad jag menar. och hur flaggan än kommer bäras eller vilket färg så kommer den fortfarande klassas som rasistisk eller våran nationalsång som kanske ska tas bort helt? Ja, ta bort rubb och stubb så får vi se hur folket kommer att reagera. Inte undra på att vissa konverationer går över styr och att dom från andra länder känner sig nedtryck osv. Näe, jag blir temafan inte klok på detta. Och nej, jag är inte rasist. Men ni kanske förstår vad jag menar? 

Tidig kväll för mig, BB har nått sitt slut och jag kommer få sova längre. Skönt :)
Puss 

Ovido - Quiz & Flashcards