Alla inlägg under mars 2012

Av Maria - 15 mars 2012 22:05

En dag kvar, sen är de heeeeeeelg. Underbart, jajajmen! :) och då ska jag till Tanja, käka god mat och ha once upon a time maraton, är tokkär i den serien. Beroende framkallande kan jag ju lova, ja ni vet ju själv hur de är. Ni som ser de =)

Efter praktiken idag träffade jag Johanna, vi var på ett hemligt uppdrag som hela världen inte behöver veta. Men skoj var de iaf (:
Sen käkade vi lite, åkte hem efter de sen så messade Johanna om att vi kunde ses, så drog till henne en sväng och surrade lite. Annars har de bara varit lugnt idag..

Och på tala om BB, snacka om skoj att se dom i deras sjukhuskläder. olika sjukdomar ^_^ 
Hanna som var med ska tydligen göra en film med denna kille http://www.jockibois.se/ kika in hans blogg, sinnes! HAHA

PÖSS 

Av Maria - 14 mars 2012 22:12

Känslan av då naglarna man sparat ut spricker och gå sönder, gör inte alls ont :(
Aja, bara att kämpa ut för nya. Är så mycket i vatten och fipplar på med händerna så vad förväntar man sig, egentligen? eller man, menar jag!
Är ju inne på min andra vecka av praktiken nu, de går bättre och bättre faktiskt! :) och imorgon är de redan torsdag, alltså snart fredag och sen helg. Är de inte underbart så säg?
På fredag ska jag umgås med frugan Tanja, vi ses så ofta nu och folk tar för givet att vi är med varandra då vi inte är de också, men de ska bli skoj, som alltid :)
Och på lördag blir de andra bus i planerna.. Så helgen är planerad, fast jag trodde att jag skulle få vara mest ensam i helgen, men då kommer räddare i nöden och räddar mig som prinsar och prinsessor på vinta hästar, som i sagornas värld, är de inte så underbart? ;)

Och snart är de kryssning på gång, de ska bli så sjukt roligt! Och skönt att komma iväg och göra något! =) gissa om jag längtar? de blir en daxkryssning, men de blir kanon. Och det räcker (: 

Och ursäkta, men vissa i BB huset borde inte ens vara där, jävla idioter. Helt ärligt! Men de är väl därför vissa är där inne, just för många normala människor inte söker dit :)
Synd att drama queen Hanna lämnade :( hon gjorde iaf tv, tråkmånsar som är där!

PUSS! 

Av Maria - 13 mars 2012 18:10

Ja, då var vi snart inne på lillördag, men jag har ingenting att fira ^_^

Jag förstår inte varför jag är så trött hela tiden, de är konstant. Och de spelar ingen roll hur många eller hur få timmar jag sover, är fortfarande lika trött ändå. Brist på någonting kanske?

Praktiken flyter på, även om man helst utav allt vill ha ett jobb nu på beställning och sen flytta.
Tänker även på vad som skulle passa mig, egentligen.. Jag vill så mycket, typ massör, synd bara att de i Örnsköldsvik la ner :/ annars hade jag lätt gått den utbildningen. Men att flytta till GBG eller någon annanstans långt neröver, ja de känns knappast så lockade just nu. Men finns jobben inte här omkring, ja då får man ta sitt pick och pack och dra ner över, för knappast uppåt.

För övrigt är de väl ändå så där, är väl i en period nu då allt känns kasst. I sort sätt :/
Fick mig ett gott skratt igår iaf, sjöng med headsetet i öronen, gick ner för trappen och där stod en karl och skrämde skiten ur mig, inte nog med de så hade ju han tydligen hört att jag sjöng, han skrattade. De skulle jag också ha gjort ;p ,men manska bjuda på sig själv, eller?
Ja, så var de med de. Unnade mig kina mat idag från Ming, då blev jag och magen min glad :)

Peace and love <3
 

Av Maria - 11 mars 2012 19:53

Så då var helgen över, helt slut.. Jag är så sjukt trött, orkeslös och leds. Jag börjar bli sjuk med, men de vill som inte bryta ut. Så de är antagligen bara att kämpa på, de får komma som de kommer..

I fredags var jag ute, de blev anenyn och förfesten var hos Jocke, hade mycket trevligt och de var super bra folk som var där. Nya som gamla ansikten :)
Dock var jag mer utanför krogen än inne, tråkigt nog. Men samtidigt hade jag roligt, de trodde jag inte. De var ju inte meningen att jag skulle ut, men de är nog att de blir roligare då man inte planerar eller peppar så mycket innan, eller har jag fel?
Och igår var jag med dom bästa, vi käkade tacos, såg mello och såklart vann underbara Loreen, utan tvekan! De var de enda rätta :) där efter spelade vi "utan tvekan" och som alltid är de lika kul, sista omgången spelade jag mot Tanja, vi låg sist men kammade hem en seger, som vi oftast alltid gör :)
Sen så idag sov jag länge, gissa om det var skönt? nu är de 5 dagar innan jag får sova ut igen. Känns inte pepp, men de är så här vardagen ser ut. Vuxenlivet!
Men kan ändå säga att jag haft en toppen helg, den avslutas med tvtitittande och bara vila de sista timmarna. Har varit så trött hela dagen, sedan i fredags. Men sover jag nu, då är jag pigg ikväll.
Praktik imorgon sen träning med Sandra, wiie!

Och ett tips, se på Taken ikväll på tvn, 21.00 på 4an. Lätt värt de :) själv ska jag se BB och vem åker ut? de återstår att se.
Puss! 

Av Maria - 5 mars 2012 17:10

Jag är helt slut i kroppen och knoppen.. Jag har varit hänging till och från länge nu och efter idag känns det värre. Kan vara för jag arbetat med kroppen mer än vanligt, att jag är ovan och att de spökar i kroppen. Många är ju sjuka nu :/ och jag lär ju åka på något jag med. Peppar peppar..

Annars hade väl varit helt okej idag, inte tipp topp men de är första dagen och jag känner mig hänging, de kan ju höra ihop. Men har gjort de mesta idag, lagat mat bland annat och massa andra saker.
Började nio och slutade tre, rätt skönt ändå :) dock gick denna dag långsamt efter klockan tolv. Men de blir väl en vana de med, precis som allting annat.
Men tröttare tjej får man leta efter, fryser gör jag också. Så de får bli ett varmt bad efter maten, med skumm och att man lyxar till de med levande ljus och musik, i min ensamhet ;D men känner bara för att koppla av, är inte levande just nu. Och om de inte vore för tvn skulle jag sova från nu tills imorgon, faktiskt :p

Får se hur jag känner imorgon, hade tänkt träna men de är kroppen och knoppen som får avgöra de..

Peace 

Av Maria - 4 mars 2012 12:02

I fredags gick jag, Thom, Tanja och Robert ut på Canton och käkade mongolisk buffe på Canton, som jag hade längtar efter den underbara goda maten. Mätta och belåtna så åkte vi ut till Birsta och spelade bowling, de var typ inte alls så mycket folk där som de brukar vara. Dock var hon bara halv nio, de brukar droppa in kring nio tiden annars. Och som vanligt krånglade banan som vanligt, de slåt aldrig fel. Så vi fick byta bana till slut, även tillägg med 15 min, inte dåligt :) Och Thom vann med massa poäng över oss andra. Eftersom han är jägare så är de väl lite fusk, han var inte alls dålig. Och dessutom kom jag på andra plats, de är inte ofta ett sådant mirakel uppstår, så jag var lite stolt faktiskt =) efter de får jag och Thom hem till honom. Sov och vaknade, var meningen att vi skulle ut och pimpla men de skulle bli så stressigt så vi åkte en sväng till Birsta sen hem till mig så jag kunde packa om väskan, lämna lite saker, ut till Birsta för att hämta Tanja sen släppte Thom av oss där, kollade på Mello med Tanja och Robert, fel av svenska folket att dissa Sean banan och dra dit Torsten, vd tänker ni med egentligen? herregud vad less jag blev. Men men, de kommer bli en sommarplåga ändå tror jag, lilla Sean :) men den är faktiskt skön låt, håller ni inte med?
Dock kommer Loren ta hem hela allihopa i finalen, älskar den kvinnas låt och hon är speciell, de kommer gå hem. Då kan Torsten och alla andra slänga sig i väggen, dom har ingen chans!! ;)
Sen drog Robert iväg till grannen då slog jag och Tanja på friends with benefits (y) hade aldrig sett den tidigare men den var bra faktiskt. Är lite efter alla andra..

Och i morse vaknade jag sjävmant, utan klocka fast jag var döende. Men Tanja skulle upp för hon skulle iväg och jobba, då klev jag också upp och åkte iväg. Så nu är jag hemma, ska invänta tiden bara. Klockan två kommer Malin hit, då blir de massage en halv timme för rygg och nacke, helt underbart! Och då blir de käk efteråt, dock vet jag inte vad jag ska bjuda på, något förslag?
Och senare ikväll kommer Thom, han var verkligen upp med tuppen idag, han skulle angla med en kompis och jag dissade. Aldrig att man får upp mig den tiden, pimpel okej men inte så tidigt på morgonen, de krävs mycket smörande isf ;) men har haft en bra helg iaf..
Imorgon där emot, ja då börjar praktiken på Skornetten på Kulturmagasinet, spännande! : )
Hoppas dock att jag får ihop några arbetspass på Bryners denna vecka, men de återstår att se..



Och en fråga, vem åker ut ikväll? Hoppas på Sipan, han är tråkig, Jessica är SKIT jobbig på ren svenska men hon och Hannah är skit rolig ändå, de måste ju vara lite liv och drama i BB-huset, inte sant?
Aja, de återstår att se som sagt! 

Puss

(Y)

Av Maria - 1 mars 2012 17:10

Äntligen så har jag införskaffat mig en ryggsäck så jag skipper bli en sneing som får knutor över hela ryggen samt axlar. Men jag kanske får massage i helgen av Malin, om någon lucka hinns med. Men de skulle nog inte vara några problem.

Och idag har jag lite lätt träningsvärk i speciellt mage och rygg, imorgon kommer de nog bli värre. Men de är samtidigt skönt, då vet jag att de tagit :)
Annars så om jag inte blir inringd på jobb så blir de bowling och Canton besök imorgon, så länge sedan jag åt där nu. Längtar som få :)
Erik ska även lägga upp ett schema till mig på gymmet, han ska få vara med mig och visa och greja eftersom jag är sämst på sånt och ska Thom hjälpa mig kommer jag vara död sen :) han vet inte vad en jänm linje är, eftersom de ska ju smaka blod i käften, då har man typ lyckats ;p men inte i min värd, är en liten brud med sämst kondis och allt de dära. Vill bli av med fläsk jag, få upp kondisen och inte bli en bodybildare och se ut som stryk ^^ de är inte mitt mål.
Puss! 

Ovido - Quiz & Flashcards