Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Helgen

Av Maria - 18 mars 2012 14:14

I fredags som sagt var jag hos min fina vän Tanja, vi åt gott som alltid sen kollade vi på BB innan vi hade once upon a time maraton. Så nu är jag fyra veckor framåt, vilket betyder att jag inte alls är lika låst att inte göra något på torsdag kvällarna nu en månad frmöver :) och som alltid så vi ses, äter vi massa, hela tiden? haha galet men sant! Trevligt har vi då alltid (:

Igår.. Ja då tog jag bussen hem, var trött som ett as, Tanja skulle iväg och jobba. Så jag tog mig en tupplur på två timmar kanske, sen var de snack om att vi skulle bowla ett gäng, så Anso fixade ihop ett gäng, så på kvällen bowlade vi. Jag, Anso, Jonas, Sofie och Johnny :) jag kom sist, hualigen var säsmt det gick denna gång. Men jag hänger inte läpp över de, är ingen dålig förlorade tack jag lov :)
Men jag och Anso ville inte skiljas åt, så vi tog en fika i Sörberge sen mot staden igen, satt oss på Donken och sen mötte vi upp Fredrik, full som en katrull. Så vi umgicks med han ett tag, sen bjöd han hem oss en sväng, då vi satt väl där kanske en timme sen så var de dax att åka hem igen.. Var hemma kring halv fyra, då var de bara att sluta ögonen och sova.
Och idag var jag bra trött, mamma kom in och sa "vet du vad klockan är?" och då var hon tio i två, PANIK!! Men jag skulle ta mig en lång sovmorgon och de fick jag allt ;p så hoppas på att jag kan sova i ikväll bara. Men de är ju jag, trött heal tiden nu den senaste perioden. Och snart blir de till att ställa om klockan med, de känns inte okej :/
Ska på AF och ha möte imorgon med, med min handledare som jag aldrig träffat så de ska bli spännande. Och snart är min coachning slut också, tiden går bra snabbt ändå. 

Och nu till en annan sak.. Det finns ju tre likadana hus vid mig, varvet 1 till 3 och de är en visevärd på varje hus. Och den som är här är bara visevärd, den i mitten är både de och vaktmästare sen är jag osäker på de bortersta. Men iaf.. Stor MR vaktmästare i mitten huset har missat att han har två jobb, han borde vara lapplisa ist, han är som en hök över alla bilar på gästparketeringen. Han kollar i fönstret som en vakt, vilka som står där, sen om de står en okänd bil parkerad längst mot mitten huset där han bor så går han ut och lappar den bilen. Han hotade Thom med, att han inte får stå där för de hör till deras sidas gästparkering MEN på skylten står de ingenting om vilka parkeringar som hör till vad, men enligt den gubben så är de sex parkeringar var, vilket är HANS egna regler. Men dom som bor i mitt hus, ja dom tar upp gästparkeringar men de gör han ingenting åt. Dom på ICA/COOP som jobbar där, ja dom parkerar vid oss. Men de gnäller han inte över. Och hur ska han veta vilka som besöker vilka? de är mig en stor gåta. Nu har Thom och en annan bil fått en lapp av han att de parkeringar längst mot mitten huset, ja de är deras besökparkeringar. Att dom ska stå vid ICA eller COOP nästa gång. Alltså vad fan är de för fel på karln? Det finns inget vårt och deras, de är gemensamma. Och är de tomt, varför ska man inte få parkera där då? Han är sinnessjuk, på ren svenska. Han skällde ut Thom och ja, de blev ett jävla liv. Sen påstod han att vår visevärd har sagt att de är okej, men de står fortfarande på skylten att de tillhör bägge husen. Så då är de de som gäller, annars kommer han få skrivkramp vill jag lova. 
Tror snart att man får ringa Robert Aschberg och anmäla sig till granfejden om de ska fortsätta. Han är ju så extremt löjlig så de är skrattretande, men för han är de på blodigt allvar. Och jag såg då han lappade en röd bil igår eftermiddag, de är säkerligen inte bara två som fått sin bil lappade, de lär vara ett gäng. Så de ska bli roligt att se vart detta leder till. Eftersom de är hotelser inblandade. Så dax att lägga ner vaktmästeriset och visevärdsyrket och sattsa på lapplisa, de verkar vara hans grej ;p kanske bättre "lycka" där..

Nog om de, har haft en super bra helg iaf.. Och idag är de sol och strålande väder, får se vad dagen har att erbjuda.
Tack och hej..
Puss 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 februari 2014 11:44

Det var länge sedan jag skrev någonting här nu. Men tänkte att när jag väl har tid och ork kan jag skriva och dela med mig av lite..Jag har ju surrat om träning hit och dit, men nu har jag tagit mig ann att röra på mig på något vis, är de inte på gym...

Av Maria - 30 augusti 2013 23:25

Vilken vecka...Eller ja, jag ska väl säga vilka två veckor. Dom har varit hektiska, men roliga! Och fort hat de gått.. Snart är de jul, om de fortsätter i den här farten. Men jag måste ge en guldstjärna till alla jag jobbar med, dom är grymma. Vi är ...

Av Maria - 16 augusti 2013 11:47

På måndag börjar allvaret igen, utvilad och massor av energi för att prestera. Det har varit skönt att ha varit ledig men de ska bli skönt att få tutinerna igen :)Sex veckor semetser är en lång tid, men jag har haft de toppen! Dock har de hänt lite t...

Av Maria - 7 augusti 2013 00:28

Att de kan hända så otroligt mycket på så få dagar. Så mycket känslor, så många tankar.Kan nästan jämföra de med virrvelvinden, på alla sätt faktiskt!Jag bloggade lite galet sist. Jag hade en vecka till på semestern.. Helt dag vild och jag har ingen ...

Av Maria - 25 juli 2013 20:28

Vad tider går.. Är redan inne på vecka 3 av 6 på semester. Men som jag har njutit!Har inte gjort super mycket, men har hunnit med lite bad, avkoppling, gjort huvudstaden hos bror, Mia och Elin. Även besökt lilla samhället Norberg och varit på Kolmård...

Skapa flashcards