Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Maria - 12 februari 2012 18:36

Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter och en planering på vad som ska inköpas och göras den framtida tiden satt säga.
Det kommer verkligen bli spännande och jag har haft ångest över hur jag ätit i helgen, men de är bara nya tag!

Och sedan är skrattretande att folk som knappt har något fett på kroppen klagar att dom har lite fett på kroppen, som är normalviktiga eller till och med på gränsen till underviktig. Dom klagar om de ena och de andra. Herregud! Visst är det upp till var och en, men de känns nedvärderande till dom som faktiskt har en mer eller mindre övervikt. Som inte handlar om utseendet bara utan om att man kan bli sjuk med! Och ett kg eller två kg övervikt, so? de är så sjukt att man skrattar åt det. Och träna kan man göra, oavsett vad men att banta om man inte ens behöver det, det är för mig ritkigt sjukt!! Men jag ska inte lägga mig i andras liv och matvanor för jag är inte bättre själv, förutom att jag har en last med övervikt och kan riskeras att bli sjuk till och med, men jag tycker inte synd om mig för de och sitter och klagar, skulle vara nöjd om jag såg ut som vissa andra, ha kanske 3 kg övervikt.

Och en annan grej, blir så less på vissa tragiska människor som ska yttra sig om saker och ting, bara för dom inte har något liv. Liksom jag får skiten för de som inte berör mig? nej, för vet ni vad? nu släpper jag detta och andas ut.


Puss påer! 

Ovido - Quiz & Flashcards