Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Massa tankar och funderingar

Av Maria - 20 september 2011 16:08

Att skriva CV och personligt brev är ingen lätt grej att ta sig genom. Det är så mycket som spelar roll, att få till de så som man vill ha de, som spelar min roll. Hur jag är, vad jag vill, vad jag kan, vad jag har gjort tidigare.. Erfarenheter, kundskapen, utbildningar, tidigare jobb och praktikplatser. Och mycket mycket mer.. Det är så mycket som ska ner, men ändå ska de inte vara mer en ett A4 papper, på de personloga brevet. Blir de för kort eller lång, vad är de intressanta, hur säljer jag mig själv på bästa sätt? de är verkligen jätte svårt. Men de är så bra att jag får träna på de, för de är inte första gången och inte sista gången heller jag kommer hanskas med detta. Men jag ska göra så bra jag bara kan, med hjälp och stöd från mig själv och andra. Jag vill bara att de ska vara perfekt, men vad är egentligen perfekt? jag kommer aldrig att bli nöjd, för de kan göras bättre. Men samtidigt, jag har aldrig varit nöjd med tidigare personligt brev, för jag har aldrig fått den hjälp och stöd så som många andra. För ser man deras brev så tänker jag "Men oj, vad bra hon eller han lyckats, hur gör man?" och massa andra tankar kommer upp och snurrar runt i skallen..
Men jag ska göra mitt allra bästa. CVet är som klart och imorgon ska jag fixa med de personliga brevet, har massa stöd och de känns hur bra som helst..
Nya tag!

Och imorgon ska jag även bjuda med mig Carro på kina bufé, så jag har ju något att se fram emot så där med.
Aja, nu ska jag köpa potatis, sen ska jag hem och panera tors, måste få i mig lite omega 3 och seex, eller hur var de Anki? ;)
sen kommer min smula Jullan gullan..  

 
 
Ingen bild

Anna Ö

20 september 2011 17:34

PB skall ju vara att du säljer dig själv, att du fångar intresse hos företaget, Varför just du är intressant. Vem du är och vad du är bra på och framför allt vem Du är. Praktiker m.m de är CV dvs Meriter & erfarenheter och anställningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 februari 2014 11:44

Det var länge sedan jag skrev någonting här nu. Men tänkte att när jag väl har tid och ork kan jag skriva och dela med mig av lite..Jag har ju surrat om träning hit och dit, men nu har jag tagit mig ann att röra på mig på något vis, är de inte på gym...

Av Maria - 30 augusti 2013 23:25

Vilken vecka...Eller ja, jag ska väl säga vilka två veckor. Dom har varit hektiska, men roliga! Och fort hat de gått.. Snart är de jul, om de fortsätter i den här farten. Men jag måste ge en guldstjärna till alla jag jobbar med, dom är grymma. Vi är ...

Av Maria - 16 augusti 2013 11:47

På måndag börjar allvaret igen, utvilad och massor av energi för att prestera. Det har varit skönt att ha varit ledig men de ska bli skönt att få tutinerna igen :)Sex veckor semetser är en lång tid, men jag har haft de toppen! Dock har de hänt lite t...

Av Maria - 7 augusti 2013 00:28

Att de kan hända så otroligt mycket på så få dagar. Så mycket känslor, så många tankar.Kan nästan jämföra de med virrvelvinden, på alla sätt faktiskt!Jag bloggade lite galet sist. Jag hade en vecka till på semestern.. Helt dag vild och jag har ingen ...

Av Maria - 25 juli 2013 20:28

Vad tider går.. Är redan inne på vecka 3 av 6 på semester. Men som jag har njutit!Har inte gjort super mycket, men har hunnit med lite bad, avkoppling, gjort huvudstaden hos bror, Mia och Elin. Även besökt lilla samhället Norberg och varit på Kolmård...

Skapa flashcards