Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Maria - 12 juli 2011 14:47

Jag var ju på sjukhuset idag, igen. Så nu kanske de blir operation för min del, vilket gör mig nervös eftersom jag ska vara vaken under tiden. Fast ska ha smärtstillande, men ändå. Det skrämmer mig :/ Och efter alla dramatiska händelser på Sundsvallssjukhus och många andra sjukhus blir man ännu mer orolig som vad som kan hända? Så nu hoppas jag bara på de bästa, man ska inte dra alla över en och samma kamm men det har hänt så mycket inom vården pga nedskärning och därför mer stress. Helt brutant idiotiskt i min mening. Fruktansvärt, att han som bestämmer dra ner på personal för att själv kunna sitta på ännu mer pengar men som skadar viss människor för resten av livet. Än att anställa mer personal för passientens eget bästa. Men de är inget han tänker på, herregud! Jag är mer nojjig än vanligt nu. Men de var ju ett kalas väder förut så jag klädde mig sommrig, men jag fick då bita i de sura äpplet för att jag hade då inte huvudet med mig att ta med mig ett paraply exempelvis, som man alltid borde ha med sig i väskan. För väderrapporterna ska man inte alltid lita på. Men fick kuta in i busskuren i störtregn, typ hagel. Och efter ett tag kommer bussen och nere vid Sundsvalls kommun var de översvämningar, två bilar drunknade nästan. Så räddningstjänsten och polisen kom, de var vad jag hann att se. Väl nere på navet kom bussen ganska precis, vilket var tur för min del. Så motorvägen var den väg vi fick köra, bilar och de andra stod i vår väg. Så under resans gång filmade jag lite smått och på olika delar av vägkanterna var de väldans mycket vatten. Jag minns inte när jag var med om detta sist. För de var ju översvämning när jag var yngre inne i stan, då gick vattnet uppe vid knävecken på mig, de känns som att de går i repris nu. Och de dundrade och bloxtrade av bara helvete inne i stan, vid sjukhuset, de var riktigt läskigt faktiskt. Det kändes som att de var utanför och ville in :O De blonkade till i lamproan och släcktes ner ett tag på sjukan, de var helt ofattbart vad väder kan göra. Men har fått saker och ting uträttat idag iaf, skulle behöva gått på stan en snabbis men ångrade mig lika snabbt igen.. Så nu är jag hemma, i lilla Timrå och här minsann har inte alls gått lika vildt till som de verkar. Men sitter inne under tak nu, tack och lov. Blev helt trött av detta så ska snart vila innan mammsen kommer hem. Då blir de mat sen bara kolla på film, vågar nog inte gå ut mer idag. Så så var de med det. Ska visa lite av de jag filmnade, inte världens bästa kvalité men de duger nog.



 
 
Det var värre än så här med, nära Telia huset men jag fick inte med allt. Ni som sett förstår nog vad jag menar.


/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards