Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Så var ledigheten snart slut :/

Av Maria - 24 april 2011 18:50

Ja, imorgon är de sista dagen på ledigheten. Jätte tråkigt :/ jag vill inte hem, kommer sakna alla så mycket men samtidigt har jag mitt där hemma, skolan och praktiken som väntar. De är inte speciellt lockande nu med tanke på att jag vill ha detta klart, jag är så less på att gå i skolan nu. Har ingen glöd kvar känns de som, de är som att jag räknar ner dagarna och inbillar mig att de är längre kvar än vad de faktiskt är. Snart är de maj månad och då är de den månaden ut och hela juni och de kommer säkert gå snabbt för under denna tid är de teori i två veckor och sen praktik i sex veckor tror jag de är? sen är de ett slutprov eller något liknade. Sen slutet på denna resa. 
Jag är mest bekymmrad om mina uppgifter jag fått i arkohollagen dryga 63 uppgifter, de tar stopp i skallen, de är så svårt. Jag får inte in de, jag klarar liksom inte av att leta efter svar, för de är formulerad som en soppa. Och sen har vi även fått uppgifter om näringsläran och jag har flera gånger kollat genom de och försökt tagit mig genom dom men de är som att jag letar och letar men inte finner något svar :/ blir så förvirrad. Sen när ska jag göra om provet i näringsläran? de är mycket nu. Provet kommer ju snart i livsmelkunskapen med, inte alls roligt. Och med tanke på läraren blir ingenting bättre heller :/ men vad gör man? de är bara att kämoa vidare som vanligt, de är snart slut. Tack och lov,  hoppas bara att jag får sommarobb, väntar på svar nu. Vill inte vara görarlös i sommar, men de skulle vara skönt att vara ledig med men pengar är alltid bra, bättre. 
Förhoppningsvis vet jag redan i veckan om jag får sommarjobb eller inte, chefen skulle kolla upp de där. De känns som att jag kommer få några veckor iaf, de skulle kännas bra.

Men nu ska vi äta, sent men de spelar ingen roll :) kycklig och ris för min del och för de andra blir de kycklig med potatisgratäng.

Pusssssssss


/litenmia 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 februari 2014 11:44

Det var länge sedan jag skrev någonting här nu. Men tänkte att när jag väl har tid och ork kan jag skriva och dela med mig av lite..Jag har ju surrat om träning hit och dit, men nu har jag tagit mig ann att röra på mig på något vis, är de inte på gym...

Av Maria - 30 augusti 2013 23:25

Vilken vecka...Eller ja, jag ska väl säga vilka två veckor. Dom har varit hektiska, men roliga! Och fort hat de gått.. Snart är de jul, om de fortsätter i den här farten. Men jag måste ge en guldstjärna till alla jag jobbar med, dom är grymma. Vi är ...

Av Maria - 16 augusti 2013 11:47

På måndag börjar allvaret igen, utvilad och massor av energi för att prestera. Det har varit skönt att ha varit ledig men de ska bli skönt att få tutinerna igen :)Sex veckor semetser är en lång tid, men jag har haft de toppen! Dock har de hänt lite t...

Av Maria - 7 augusti 2013 00:28

Att de kan hända så otroligt mycket på så få dagar. Så mycket känslor, så många tankar.Kan nästan jämföra de med virrvelvinden, på alla sätt faktiskt!Jag bloggade lite galet sist. Jag hade en vecka till på semestern.. Helt dag vild och jag har ingen ...

Av Maria - 25 juli 2013 20:28

Vad tider går.. Är redan inne på vecka 3 av 6 på semester. Men som jag har njutit!Har inte gjort super mycket, men har hunnit med lite bad, avkoppling, gjort huvudstaden hos bror, Mia och Elin. Även besökt lilla samhället Norberg och varit på Kolmård...

Ovido - Quiz & Flashcards