Alla inlägg den 7 april 2011

Av Maria - 7 april 2011 19:20

Många kan tycka att de här med att deklalera är enkelt. Men så är inte fallet för min del. Jag är 22 år och har aldrig i mitt liv deklalerat vilket gör de svårt för mig. De kommer upp en massa text när jag skulle göra de på internet. Jag skulle måasta installera ett program osv, fattade inte alls mycket vad jag höll på med? Och Anna försökte förklara för mig, men jag är trögtänkt och har ingen snabb förmåga om att förstå. Men då sa en kille till mig på msn att jag kan göra de via sms eller telefon och de hade ju Tanja sagt till mig, men nu stod Internet i fokus. Men jag tog fram pappret och läste vart jag skulle skicka smset till och gud så enkelt de var. Tada på ett kick var de klart :) så nu har jag äntligen dubbelkollar med alla papper så allt är korekt och att jag får rätt med pengar tillbaka. Och nu är deklarationen klar, sköönt. Vilken lättnad!
Jag har aldrig behövt göra detta innan eftersom jag pluggat en massa och inte tjänat tillräckligt så jag skulle behöva detta. Men nu har jag gjort de, första gången och nu vet jag till nästa gång hur jag ska göra :)
Känar dock inte lika bra inom Timrå Kommun som i Sundsvalls Kommun men de ska bli nice att fått igen än att ge igen. Och nästa år kanske de är mer, förhoppningsvis!


Imorgon ska jag nog kolla om jag får sommarjobb eller inte, annars blir de jobbigt :/
Men de lät lovade som sagt och i helgen ska jag till min prins och umgås med Tuva och Tilde, vi ska vara barnvakt eftersom deras föräldrar ska bort. De ska bli så roligt, så mysigt!!


 

/litenmia

Av Maria - 7 april 2011 12:37

Jag håller på att bli tokig.. Jag hostar mer än vanligt och de tär på hela kroppen :/
Ögoninflammationen verkar ha släppt, de ser fint ut men måste som sagt vårda de i tio dagar. Och de är mest på morgonen och på kvällen jag får riktigt ont i halsen, men de börjar som sagt bli bättre de med. Men förkyldningen sitter i en och de kommer de nog att göra en längre tid.
Men det känns som att jag blir hemma imorgon också, fast jag käkar kåvepelin och har allt hemma mot sjukan så är de säkrast om jag stannar hemma..
Men.. jag får dåligt samvete för att jag är hemma, är de normalt? jag är liksom aldrig sjuk och när jag väl är sjuk blir de riktigt. De har jag tagit upp förr men jag kan inte släppa detta, de går mig på nervera :/ de känns som att dom inte tror mig, fastän hon hörde på mig på praktiken att jag inte var helt 100.. Och jag vill inte smitta dom med något..
Och att jag måste komma senare på torsdagen gör mig nervös med, men jag har tandvärk så jag måste ju?
Och de är så mycket annat som spökar i mitt huvud med..

Aja, de var väl de jag hade på hjärtat!
Ska ta mig en dusch sen loda framför tvn, får besök av Julia idag =9

/litenmia

Ovido - Quiz & Flashcards