Alla inlägg den 5 april 2011

Av Maria - 5 april 2011 22:18

Idag är de 5 april och denna vecka lär ju jag stanna hemma. Och då har jag nästa vecka min sista praktikvecka. Hade velat haft en vecka extra men de gick ju tyvärr inte eftersom de skulle få en annan praktikant. Så jag förlorar mycket på att vara sjuk, men de är som de är.
Efter nästa vecka är de två veckor kvar av praktikperioden var av tre dagar den första veckan ska jag pina och gå dit för på skärtorsdagen har jag tagit ledigt för jag åker till sthlm. Och då blir de långledigt från torsdag-måndag. Och på tisdagen då fram till måndag ska jag nog fixa att gå till skolan. De är 7 dagar sammanlagt jag måste vara på skolan. De är inte super mycket, men de är super mycket utan mina klasskamrater, som jag saknar!
Men vecka 18 får jag träffa dom igen och då är de en veckas teori och jag vet inte vad vi har eller vem vi ska ha, de är för mig en gåta. Sen när vi ska ha provet med Mona? och om vi får ha boken eller ej? ja, jag vet inte. Allt känns så oklart. Och dom uppgifterna vi fick sista dagen, de är bara för mycket! Jag orkar seriöst inte.. Vill vara klar med allt detta och gå ut.
Men kommer sakna alla och man säger att man ska hålla kontakten men de blir oftast inte så :(
Men iaf så efter en veckas teori som säkert kommer plusas på om Mona själv får bestämma så har vi kökstjänst igen med APL och då blir de praktik IGEN!
Och vart ska jag vara? aja efter dessa 5 veckor är de en vecka innan vi slutat och de är slutprov med teori som väntar då, gruvsamt :p :/

Så vecka 18 är de dryga 7 veckor kvar av skolan, underbart!


Och vad tror ni? jo, jag måste ringa tandläkaren imorgon, har haft ont sedan jag borrade i en tand och nu är de värre, har ont med ilningar och ja, jag råkar ut för allt på en och samma gång, men de kanske är lika bra?!

PUSS och hej


/litenmia

Av Maria - 5 april 2011 12:33

Vilket underbart väder!! Och jag kan inte gå ut, de känns så surt :( nu är våren här, på riktigt dessutom. I solen är de 20 grader och jag sitter sjuk i en jävla lägehet och tycker synd om mig själv. SUCK! För allt smittas ju och jag är inte pigg heller för den delen. Så får sitta och njuta genom fönstret elelr iaf på ballisen.
Har fått i mig lite käk nyss iaf för jag vågar inte ta medicin utan tilltugg. Ingen höjdar lunch precis men huvudsaken jag fick i mig något iaf. Detta är en bra bantningskur, skämt och sido ;p har gått ner, faktiskt! Men de är inte på ett hälsosamt sätt, lär ju gå upp igen allt jag gått ner när jag blir frisk igen.
Och pollen är på g, då kommer de vara en tuff period jag har framför mig, inte speciellt roligt inte..
Såg trassel igår, den var riktigt bra faktiskt :)
Och natten har väl varit sådär, de har kliat i bägge ögonen och speciellt de som inflammationen är i. BLÄ...
Gör mig frisk någon, jag vill ut och röra på mig och äta glass i solen, de är vad jag vill göra. Men får ta mig en stol på ballisen och äta glass i min ensamhet och bara njuta lite av solen, allti ngt :)
Men först blir de en dusch, man känner sig inte super fräsch när man är sjuk och ligger i sängen mest hela dagen. Icke!

Och polkate´t jag drack var ingen höjdare för min del, kanske är för jag är sjuk och inte har super bra smaklökar ännu?
Men vad tycks om de nya färgerna på bloggen? är de någon som är bra på att fixa design här på bloggplatsen? jag behöver finslipa lite små grejer och jag kan inte firra de själv. Så om DU kan hjäpa mig så vore de super nice :)


Och vet ni va? i påsk ska jag till brorsan min och träffa hans nya flickän och fasters lilla ängel =D hur glad är jag inte då? SUPER :D de ska bli så roligt, och komma bort från denna håla ett tag, sååååå skönt... längtar nå jävust.
/litenmia

Skapa flashcards